مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: با توجه به سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز در بخش‌های صنعتی و خانگی، عرضه گاز به نیروگاه‌های برق با مشکلاتی مواجه خواهد شد که منجر به ایجاد مشکلاتی در صنعت برق می‌شود لذا مشترکین برق لازم است در فصول سرد سال هم در خصوص مصرف بهینه، مجموعه صنعت برق را یاری نمایند.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ 15 November 2022

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: میزان مصرف برق با توجه به کاهش دمای هوا در مقایسه با فصل گرم تابستان که میزان مصرف بسیار بالابوده، کاهش یافته است.

وی افزود: لازم به ذکر است که در شش ماهه دوم سال با توجه به کاهش دما و سرد شدن هوا با روند افزایش مصرف گاز در بخش‌های صنعتی و خانگی، عرضه گاز به نیروگاه‌های برق با مشکلاتی مواجه می‌شود که منجر به ایجاد مشکلاتی در صنعت برق خواهد شد لذا در صورت مواجه شدن با کمبود تولید برق در این بازه زمانی وزارت نیرو مجبور به انجام برنامه‌های مدیریت مصرف جهت جبران کمبود برق می‌باشد بنابراین از مشترکین برق تقاضا می‌شود در فصول سرد سال هم در خصوص مصرف بهینه مجموعه صنعت برق را یاری نمایند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تصریح کرد: صنعت برق از جمله صنایع زیربنایی است که گردش چرخه‌های اقتصادی و نیز تامین رفاه اجتماعی به استمرار آن متکی می‌باشد بنا بر این هرگونه اختلال در تامین برق مطمئن و کافی مشکلاتی را در عملکرد صنایع موجود به وجود میاورد.

وی گفت: در استان کرمانشاه تعداد مشترکین صنعتی ۸ درصد از مشترکین کل برق استان کرمانشاه را به خود اختصاص می‌دهد که در زمان پیک بار میزان مصرف صنایع حدود ۸۰ مگاوات بوده که این شرکت با اجرای برنامه پاسخگویی بار در بخش مدیریت مصرف اقدام به کاهش این مقدار مصرف نموده است.

وی درباره اوج بار مصرفی یادآور شد: اوج بار مصرف برق در کشور در بازه زمانی شش ماهه اول سال از ساعت ۱۷ تا ۱۲ و ۱۹ تا ۲۳ و در شش ماهه دوم سال از ساعت ١١ تا ١٣ و ۱۷ تا ۲۳ می‌باشد.

وی در جهت مصرف بهینه توصیه کرد: مشترکین می‌توانند در راستای مدیریت مصرف کمک بسیار بزرگی به صنعت برق در تامین برق مطمئن و پایدار در زمان اوج بار در تمام فصول سال با استفاده نکردن از لوازم پرمصرف برقی کنند.

مرادی استفاده از وسایل سرمایشی در کولر‌های آبی با دور کند و در کولر‌های گازی با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد در فصل گرم سال و استفاده از لامپ‌های کم مصرف را توصیه کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار