رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقدامات، برنامه‌ریزی و پروژه‌های مرتبط با جریان پایدار آب زاینده‌رود از سوی مسوولان باید بسرعت و جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳ 13 November 2022

محمد نورصالحی، روز یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر اصفهان در تالار این نهاد افزود:  جریان پایدار آب زاینده‌رود نخستین و اصلی‌ترین مُطالبه مردم این دیار است بنابراین باید از پشت گوش انداختن خواست شهروندان خودداری شود. 

وی اضافه کرد: مسوولان حتی در سطح ملی بویژه رییس جمهوری، نظر مثبتی برای برقراری جریان پایدار آب زاینده‌رود دارند، اما برخی اوقات، بدرستی تصمیم‌گیری نمی‌شود، با این حال از مردم اصفهان و کشاورزان این دیار انتظار داریم تا در کنار مُطالبه گری خود، صبوری نیز پیشه کنند و در وضعیت فعلی، بزرگوارانه و محترمانه برای پیگیری خواسته‌های خود بکوشند. 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: آلودگی هوا و فرونشست زمین از پدیده‌هایی است که بدلیل خشکی رودخانه رُخ داده است، بویژه در موضوع آلودگی هوا باید اقدامات مطلوب و موثری انجام گیرد. 

نورصالحی همچنین در باره پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان اظهار داشت: نباید شاهد کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در این پروژه باشیم، لذا امیدواریم با توجه به تاکیدات رییس جمهوری، این پروژه در زمان همین دولت تکمیل شود. 

وی با اشاره به سالروز ۲۵ آبان، سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان و روز اصفهان تصریح کرد: ۴۰ سال از برگزاری باشکوه‌ترین مراسم تشییع ۳۷۰ شهید شهدای دفاع مقدس در این خطه گذشت و اینک نیز همین خانواده‌های شهید داده‌ها همچنان به خدمت رسانی به مردم مشغول هستند. 

رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: از برخی زیاده‌خواهی‌های وزارت نیرو و برخی مدیران در موضوع آب باید ممانعت بعمل آید زیرا در شرایط فعلی هیچ موضوعی به اهمیت آب و کم‌آبی در این منطقه وجود ندارد. 

مجید نادرالاصلی خاطرنشان کرد: صدا و سیما در این زمینه باید برنامه‌سازی کند و اطلاع رسانی درستی به شهروندان انجام گیرد. 

رییس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در باره الحاق ۲۷۰ هکتاری شهرک محمودآباد واقع در شمال این خطه به اصفهان تصریح کرد:  شورای حفاظت از بیت‌المال و دادستانی باید مانع تضییع حقوق مردم شوند و در برابر اقدامات غیرقانونی و منفعت طلبانه بایستند. 

احمدرضا مُصور در باره رای شورای تجدیدنظر دیوان عدالت اداری نیز گفت: فعالیت این شهرک تولید سنگ در کمتر از ۵۰ کیلومتری شهر برخلاف قانون است، اما نفود برخی افراد سبب الحاق شده و حتی وسعت آن به بیش از یک هزار هکتار افزایش یافته است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار