مسئول دارالقرآن مازندران گفت: تشکیل کمیته انضباطی و فنی برای مسابقات قرآن در مازندران امری ضروری است.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 06 October 2015
به گزارش تابناکمازندران از شهرستان ساری، سعید قربانی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف مازندران، اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد انقلاب فرهنگی در مجموعه اوقاف کشور هستیم و امیدواریم این روند در آینده ادامه داشته باشد.

وی برگزاری مسابقات قرآن را یک هدف ارزشمند و مقدس برشمرد و افزود: مسابقات قرآن نشر، گسترش فرهنگ قرآن و مأنوس بودن با کتاب الهی را تداوم می‌بخشد.
مسئول دارالقرآن مازندران با اشاره به درگذشت قاریان ایرانی در فاجعه منا، گفت: قاریانی که در سرزمین منا کشته شدند، چهره و اخلاق قرآنی داشتند.
این مسئول با بیان اینکه آل‌سعود به ناحق قاریان بین‌المللی را کشت، ادامه داد: کشته شدن حجاج در سرزمین منا فاجعه بزرگی است که به آسانی از ذهن مسلمانان خارج نمی‌شود.
ربانی با بیان اینکه با قرآن کریم باید نهاد مقدس وقف به مردم و جامعه معرفی شود، اضافه کرد: با برگزاری مسابقات قرآن می‌توان نقش وقف و موقوفات را در جامعه ترویج کرد.
وی بر کیفیت و کمیت سطح برگزاری مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی و استانی تأکید کرد و گفت: هدف ما از برگزاری مسابقات قرآنی تنها مسابقه و رقابت نباشد، بلکه باید در حاشیه این دوره از مسابقات کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برپا شود.
مسئول دارالقرآن مازندران با بیان اینکه باید از داوران بومی و غیربومی بهره‌گیری شود، افزود: دوره‌های آموزشی موجب تشکیل چند گروه تواشیح در سطح بین‌المللی در استان مازندران شد.
قربانی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی قرآن در استان مازندران از دهه 60 آغاز شد، اضافه کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها باید به نحو شایسته‌ای مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی و استانی پوشش دهند.
وی در پایان تشکیل کمیته انضباطی و فنی برای مسابقات قرآن را ضروری دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآن در سطح شهرستانی نیازمند تقویت از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار