رییس اداره آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی اصفهان گفت: ۳۰ تعاونی در حوزه منابع طبیعی در این استان فعالیت می‌کنند و تمام شهرستان های استان دارای حداقل یک تعاونی است.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷ 08 September 2022

غلامرضا الهیاری افزود: جامعه روستایی، عشایری، مرتعداران، و ساکنان مناطق جنگلی اعضای این تعاونی‌ها را تشکیل می‌دهند و اعضای آنها در استان بالغ بر ۱۵ هزار نفر است.

وی با اشاره به گستردگی خدمات و فعالیت ها در این مجموعه ها اضافه کرد: موضوعاتی همچون بهره برداری از مراتع، دام، تهیه و توزیع نهاده‌های دامی و تولیدات و فروش گیاهان دارویی در این تعاونی ها از سوی اعضا دنبال می شود.

رییس اداره آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی اصفهان خاطرنشان کرد: از آنجا که حفاظت از محیط زیست و عرصه‌های طبیعی بدون مشارکت مردم ممکن نیست، اعضای این تعاونی‌ها نیز در کنار بهره برداری و استفاده از مواهب خدادادی، در حفظ آن سهیم هستند.

الهیاری اظهارداشت: درآمدزایی و اشتغالزایی با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد بویژه در استان اصفهان که عرصه های طبیعی متنوع و گسترده است.

وی توانمندسازی تعاونی‌ها را از جمله راهکارهای اشتغالزایی و توسعه دانست و ادامه داد: بویژه در توسعه مناطق محلی و روستایی باید توجه ویژه به این مجموعه‌های مردمی داشت تا رونق اقتصادی در آن نواحی بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :