۵۲ تولید کننده برتر استانی و ملی در بخش ها و رشته های مختلف کشاورزی استان ایلام روز سه شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 12 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در آیین تجلیل از برگزیدگان و تولیدکنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام به اهمیت کشاورزی در طول تاریخ و دین اسلام اشاره کرد و گفت:اهمیت و ارزش دادن به کشاورزی در فرهنگ غنی اسلام تا آنجا پیش رفته که اکثر پیامبران الهی، پیشوایان معصوم و بندگان صالح عملا به این کار پرداخته و به آن افتخار کرده اند.

آذرنوش عموزاده اظهار داشت: در دهه های قبل و پیش از پیروزی انقلاب بود که به دلیل مدیریت نادرست و نبود برنامه مشخص برای افزایش بهره‌وری، میزان تولید محصولات زراعی این منطقه از حد مشخصی فراتر نرفته بود که امروز به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است.

وی گفت:در شرایط کنونی و با وجود تحریم ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توانایی تولید چهار برابر نیاز کشور خوشبختانه این مهم در استان وقوع پیوسته و می‌توان ایلام را با این میزان تولید یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور دانست.

 عموزاده گفت:افزایش سرمایه گذار،افزایش بهره وری و تحلیل ذخیره تولید ۳ عامل مهم افزایش سرمایه گذاری بخش کشاورزی هستند.

شایان ذکر است :برای اولین بار در ۳۶ دوره برگزاری مراسم انتخاب، معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی، استان ایلام موفق به کسب شش نمونه ملی و سه نفر شایسته تقدیر در سطح ملی و رتبه دوم در سال ۱۴۰۰ شد.

محمود رهداری بهره بردار نمونه ملی سیستم آبیاری بارانی (کلاسیک)، مجاهد عبدی بهره بردار نمونه ملی مشارکت و اجرای طرح انتقال آب با لوله ، رفعت محمدی ارشد شرکت نمونه ملی تولید و فرآوری بذر گندم، گل احمد کریمی بهره بردار نمونه ملی سیستم آبیاری بارانی ( سنترپیوت و لینیر) مرتضی مرادزاده تولید کننده نمونه ملی گل در فضای باز ، فارس جعفربیگی بهره بردار نمونه ملی محصولات فرعی جنگل و مرتع تقدیر شدند.

در این آیین از نمونه های ملی شایسته تقدیر رتبه دوم، احمد حیدری زاده تولید کننده گیاهان دارویی ، اکبر جعفری پرورش دهنده ماهی در قفس در دریاچه پشت سد، روح اله مقصودی مقدم پرورش دهنده زنبور عسل تجلیل شدند.

همچنین در این آیین از ۴۳ نفر نمونه استانی در زیربخش های مختلف کشاورزی انتخاب و تجلیل بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار