مسئول بهداشت معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع آوری روزانه ۲۰ قلاده سگ ولگرد در سطح شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 12 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محسن عبدی  با اشاره به خطرات وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر‌ها گفت: امکان حمله و آسیب زدن این حیوانات به افراد و بویژه کودکان وجود دارد و در همین راستا برنامه جمع آوری آن‌ها بصورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

عبدی با اشاره به زنده گیری سگ‌های ولگرد گفت: در حال حاضر روزانه ۲۰ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر جمع آوری و تحویل پناهگاه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر گشت زنی نیرو‌های شهرداری برای جمع آوری این حیوانات، شهروندان هم در صورت مشاهده این حیوانات در سطح شهر می‌توانند با شماره ۱۳۷ تماس گرفته تا نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام شود.

این مسئول با اشاره به وجود پناهگاه سگ‌های ولگرد در سطح شهر کرمانشاه گفت: خوشبختانه کرمانشاه دومین استانی بود که اقدام به ساخت پناهگاه برای نگهداری سگ‌های ولگرد کرد و در حال حاضر این حیوانات پس از زنده گیری در سطح شهر کرمانشاه به این پناهگاه آورده می‌شوند.

مسئول بهداشت معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به عقیم سازی سگ‌های ولگرد در این پناهگاه گفت: هزینه عقیم سازی هر حیوان حدود ۲۳۰ هزار تومان می‌شود که بخشی از آن از طریق کمک‌های مردمی و بخشی هم از طریق کمک‌های کارگروه حیوانات ناقل بیماری در شهرستان و استان تامین می‌شود.

وی افزود: نگهداری این حیوانات هزینه‌های دیگری هم دارد و بخشی از غذای آن‌ها با همکاری کشتارگاه‌ها تامین می‌شود.

این مسئول با اشاره به ساخت پناهگاه دیگری برای نگهداری این حیوانات گفت: با توجه به افزایش تعداد سگ‌های ولگرد نیاز به ساخت یک پناهگاه جدید وجود دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این سگ‌های ولگرد پس از عقیم سازی به افرادی که سگ نگهبان نیاز دارند بصورت رایگان به شرط نگهداری مناسب تحویل می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار