جولان سگ‌های ولگرد در شهر ایلام به یک معضل جدی تبدیل شده و شهرداری اعلام داشته که علاوه بر آن که 80 سگ را در محلی مشخص ضمن عقیم سازی، نگهداری می‌کند بودجه‌ای نیز برای این قبیل خدمات در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 12 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ جولان سگ‌های ولگرد در داخل شهر به نما و فضای ظاهری شهر رنگ زشتی داده و بارها مردم نیز خواستار جمع‌آوری این حیوانات شدند.

بحث درباره وجود سگ‌های ولگرد در شهر ایلام موضوعی تکراری بوده و نقل رسانه‌ها و محافل گروهی شده چرا که شاید این حیوانات به یک معضل جدی و خطرناک در آینده نه چندان دور تبدیل و مهار آن از دست مسئولان خارج شود.

در استان ایلام برخی‌ها در روستاها و عشایر برای حفظ و نگهداری زندگی و دام‌های خود نیازمند استفاده از سگ هستند اما این دلیلی نیست که سگ‌ها در داخل شهر جولان و باعث مزاحمت‌هایی برای شهروندان شوند.

جولان سگ‌های ولگرد در سراسر استان به یک معضل تبدیل شده و هر لحظه ممکن است با حمله به مردم باعث آسیب دیدگی آنها شوند اما انگار این مشکل از طرف مسئولین غیر قابل برطرف شدن است.

عقیم سازی سگ‌های ولگرد

سلطانی مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام بیان داشت: با حمایت سازمان‌های مردم نهاد از طریق ارسال غذا و دامپزشکی که کار عقیم سازی سگ‌های ولگرد را انجام می‌دهد و این کار در حال انجام شدن است.

وی افزود: ساختمانی دارای محوطه‌ای خارج از محدوده شهر بوده و با فنس کشی کامل جهت این اقدام در نظر گرفته شد، این ساختمان دارای اتاق عمل، ایزوله و ... است و الان در این مکان حدود ۸۰ سگ نگهداری می‌شود.

سلطانی ادامه داد: به صورت مداوم از طرف شهرداری نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر اقداماتی صورت می‌گیرد و به محل مورد نظر منتقل داده می‌شوند.

وی یادآور شد: سگ‌های ولگرد ممکن است هم از لحاظ بهداشتی و هم برای مردم آسیب‌هایی بوجود آورد پس با تمام توان تا پایان جمع آوری آخرین سگ در داخل شهر این کار ادامه خواهد داشت.

سلطانی اضافه کرد: برای جمع آوری سگ‌های ولگرد پیش بینی اعتبار یا بودجه ای در نظر گرفته نشده و شهرداری باید از اعتبارات داخلی سازمان استفاده کند ولی در هر حال شهرداری وظایف مربوط به جمع آوری سگ‌های ولگرد را انجام می‌دهد.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام در پایان خاطرنشان کرد: هزینه خدمات برای این حیوان از جمله واکسن، نگهداری، غذا، عقیم سازی و ...گران است و مسئولان استان اعتباراتی برای این کار در نظر بگیرند ولی ممکن است جمع آوری کامل سگ های ولگرد مقداری زمانبر باشد.

امیدوارم سایر دستگاه‌ها هم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا هر چه زودتر نسبت به جمع آوری این حیوان در سطح شهر اقدام شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار