در بابل ریاست آن انجمن به عهدۀ شیخ ولی¬الله مدرّس مازندرانی و دبیری انجمن با جعفر نیاکی بود. نیاکی در 16/1/ 1330ش نشریۀ پیک شمال را که ارگان آن انجمن بود؛ در بابل به چاپ رساند
کد خبر: ۱۰۵۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 04 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، دکتر جعفر نیاکی استاد حقوق و نویسنده کتاب ارزشمند بابل شهر زیبای مازندران، درگذشت.

بر اساس گزارش خبرمازندران دکتر جعفر نیاکی استاد حقوق و نویسنده کتاب ارزشمند بابل شهر زیبای مازندران، درگذشت. 

درگذشت نویسنده معروف کتاب
 

دکتر جعفر نیاکی در 1298ش بابل زاده شد. تحصیل خود را تا دبیرستان در زادگاهش فراگرفت. در 1315ش به تهران رفت و مدرک کارشناسی را از دانشگاه تهران رشتۀ حقوق بین¬الملل گرفت. او در 1325ش به همراه گروهی از جوانان بابل، کانونی به نام کلوپ تور را راه¬اندازی کرد و دو سال به فعالیت¬های فرهنگی و ورزشی پرداخت. در 1329ش که انجمن هواداران صلح به ریاست ملک¬الشعراء بهار بنیان نهاده شد. در بابل ریاست آن انجمن به عهدۀ شیخ ولی¬الله مدرّس مازندرانی و دبیری انجمن با جعفر نیاکی بود. نیاکی در 16/1/ 1330ش نشریۀ پیک شمال را که ارگان آن انجمن بود؛ در بابل به چاپ رساند. این انجمن چندان نپایید و وی چندی در ساری بازداشت شد.

در دهۀ 1330ش به فرانسه رفت و موفق به دریافت دکتری حقوق بین¬الملل از دانشگاه سوربن شد. پس از آن به ایران بازگشت و به تدریس در دانشگاه ملّی(شهید بهشتی کنونی) تهران پرداخت و چندی هم معاون دانشکده¬ای در دانشگاه ملّی بود. از1360ش نمایندۀ حقوقی ایران در دادگاه لاهه بود. نیاکی به آغازگر دانش حقوق کار در ایران نام¬دار است. پس از بازنشستگی به آمریکا رفت و در سانتامونیکای کالیفرنیا ماندگار شد. از آثارش: حقوق سازمان¬های بین¬المللی(تهران،1354ش)؛ حقوق کار ایران(تهران، 1361ش)؛ بابل شهر زیبای مازندران(تهران، 1379ش). از ایشان مقالاتی در مجله¬های اباختر، حافظ، تحقیقات حقوقی آزاد، آینۀ پژوهش، حقوقی بین¬المللی، تحقیقات حقوقی، خبرنامۀ بارفروش و... به چاپ رسیده است. سرانجام در دهم تیرماه 1401ش خاک را بدرود گفت. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار