ضمن حفظ هوشیاری در هنگام خرید کالا و خدمات از افراد ناشناس و دوره گردان ها با استفاده از دستگاه های کارتخوان، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در حساب بانکی خود، موضوع را در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۵۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵ 03 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 12/04/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


غرق شدن 2 کودک 3 و 7 ساله در بابل 
سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از غرق شدن 2 کودک 3 و 7 ساله در کانال آب خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه غریق در یکی از روستاهای شهرستان بابل بلافاصله ماموران کلانتری 12 بابل به محل اعزام شدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران افزود: در این حادثه 2 کودک 3 و 7 ساله به دلایل نامعلومی وارد کانال آب کشاورزی در این روستا شدند که منجر به غرق شدن آنان شد.
سرهنگ ساداتی تصریح کرد: با حضور عوامل امدادی جسد این 2 کودک کشف و به سردخانه منتقل شد و علت وقوع این حادثه در دست بررسی است .
ساداتی در خاتمه با اشاره به پرآب بودن رودخانه های محلی در فصل کشاورزی و همچنین احتمال طغیان رودخانه ها رو روزهای آتی به دلیل نزولات جوی از مردم خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود در هنگام تردد در حاشیه رودخانه ها از شنا در رودخانه ها، آب بندان ها و مناطق ناایمن دریا خودداری کنند .

----------------------------------

دستگیری کلاهبرداران اسکیمری در مازندران 
سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری 3 کلاهبردار اسکیمری با 8 فقره کلاهبرداری خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی مراجعه 8 نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب آنان ، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرايم سايبري این پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی 3 کلاهبردار حرفه ای در این ارتباط شدند .
سرهنگ خورشاد در ادامه اظهار داشت: متهمان که با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت وجه از حساب مالباختگان کرده بودند، پس از هماهنگی های قضائی در اقدامی عملیاتی به دام افتادند.
وی، ادامه داد: این افراد در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری از این افراد مجموعا به مبلغ 2 میلیارد یال اعتراف کردند و موضوع همچنان در دست بررسی است.
رئیس پلیس فتا استان مازندران در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: ضمن حفظ هوشیاری در هنگام خرید کالا و خدمات از افراد ناشناس و دوره گردان ها با استفاده از دستگاه های کارتخوان، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در حساب بانکی خود، موضوع را در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.

---------------------------------------

سارق موتورهای کشاورزی محمودآباد دستگیر شد 
سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگيري سارق موتور آب مزارع کشاورزی با 17 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودحسین زاده " با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت ادوات کشاورزی از مزارع و باغات شهرستان ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در حین سرقت دستگیر کردند.
سرهنگ حسین زاده ، تصريح کرد:متهم در بازجویی ها به 17 فقره سرقت ادوات کشاورزی از مزارع و باغات کشاورزی این شهرستان اعتراف کرد و در بازرسی از مخفیگاه وی 5 دستگاه موتورکشاورزی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در پایان با اشاره به اینکه برقراری امنیت پایدار در جامعه نیازمند مشارکت همگانی با پلیس است، از شهروندان خواست: اطلاعات و اخبار خود در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

----------------------------------------

طرح عملیاتی مقابله با سرقت در جویبار 
سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از دستگیری 18 سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه و کشف 26 فقره سرقت در اجرای طرح طرح عملیاتی مقابله با سرقت در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با سرقت در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران پس از شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارقان سابقه دار با هماهنگی مرجع قضائی در اقداماتی غافلگیرانه 18سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه را در این شهرستان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار با بیان این که متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 26 فقره سرقت اعتراف کردند تصریح کرد: در اجرای این طرح مقادیر قابل توجهی موادمخدر کشف و 5 موتورسیکلت و 7 خودرو را به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی ، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و ایجاد مزاحمت توقیف شدند.
سرهنگ جعفری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

-------------------------------------

دستگيري سارقان منزل و مغازه در بهشهر 
سرهنگ حسن عنایتی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگيري 2 سارق منزل و مغازه با 9 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی" درباره جزئیات این خبر، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد منزل و مغازه در سطح شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزي و بکار گيري گشت هاي نامحسوس موفق به شناسایی2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ عنایتی در ادامه اظهار داشت: در عملياتي غافلگيرانه متهمان دستگیر شدند و در بازجويي هاي به عمل آمده به 9 فقره سرقت در محدوده این شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان با بیان معرفی متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند با تاکید بر رعايت هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

سارق موتورسیکلت در دام پلیس گلوگاه 
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري سارق حرفه‌ای موتورسیکلت با 6فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبری پليس، سرهنگ "محمود کلوانی" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت و اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران پلیس آگاهی سارق را شناسایی کردند.
سرهنگ کلوانی، تصریح کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش به دام افتاد و در بازجویی های به عمل آمده به 6 فقره سرقت موتورسیکلت و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد، از شهروندان خواست: با تجهیز اماکن خود به دزدگیر، قفل‌های استاندارد و دوربین‌های مداربسته فرصت سرقت را از سارقان سلب کنند.

--------------------------------------

افزایش عزت نفس در کودکان 
عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان است.... 
عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان است.
برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم گیری و ابتکار، خلاقیت و نوآوری، سلامت فکر و بهداشت روانی، رابطه مستقیمی با میزان و چگونگی عزت نفس و احساس خود ارزشمندی، فرد دارد.
عزت نفس کودک حاصل ارزیابی است که او از خود دارد، او باید احساس یک فرد شایسته را داشته باشد و بدون تردید نوجوانانی که دارای احساس خود ارزشمندی و عزت نفس قابل توجهی هستند نسبت به همسالان خود در شرایط مشابه، پیشرفت تحصیلی و کارآمدی بیشتری از خود نشان می دهند .
ویژگی های صاحبان تفکر واگرا و افراد خلاق، داشتن اعتماد به نفس و احساس خود ارزشمندی بسیار بالاست لذا پرورش احساس عزت نفس در کودکان از مهمترین وظایف خانواده و دست اندرکاران تعلیم و تربیت است که دراین ارتباط بیشترین نقش بر عهده الگوی رفتار است.
چند راهکار برای افزایش عزت نفس در کودکان:
۱. عقب بایستید و بگذارید کود‌ک‌تان خودش تصمیم بگیرد
اجازه بدهید کود‌کتان خطر کند، انتخاب کند، مشکلاتش را خودش حل کند و به تلاشش احترام بگذارید.
وقتی کودکان تصمیماتی بگیرند که مناسب سنشان است، احساس قدرت می‌کنند، کودکان از دو سالگی کم‌کم به عواقب تصمیمات‌شان فکر می‌کنند.
۲. مضرات تشویق بیش از حد کودکان بیشتر از مزایای آن است
وقتی به کودک‌تان بگویید که باهوش‌ترین، بهترین و بااستعدادترین کودک است، او در ادامه‌ی زندگی خود با واقعیت‌های تلخی مواجه خواهد شد.
شما فردی خودشیفته را تربیت می‌کنید که گمان می‌کند هر کاری که انجام بدهد، درست است، دیر یا زود کودک‌تان متوجه می‌شود تصوراتی که از خودش دارد، درست نیست.
3. بگذارید کودکتان در کارهای خانه کمک کند
در کودکان به آنها فرصت بدهید تا شایستگی‌های خود را نشان بدهند و احساس کنند کمکشان باارزش است.
4. آنها را تشویق کنید تا علایق‌شان را با اشتیاق دنبال کنند
آنها را تشویق کنید تا کار موردنظرشان را به انتها برسانند، مهم نیست که کار موردنظر چیست. این کار می‌تواند حتی پشت سر گذاشتن مراحلی در یک بازی ویدئویی باشد، مهم این است که آنها به کاری که شروع کرده‌اند بچسبند و آن را به پایان برسانند.
5. نگران شکست خوردن کودک‌تان نباشید
اگر کودک‌تان از تیم فوتبال مدرسه کنار گذاشته شود یا نتواند جدول ضرب را به خاطر بسپارد چه واکنشی نسبت به آن دارید؟ بسیاری از والدین فکر می‌کنند جنگیدن و شکست خوردن باعث کاهش عزت نفس کودک می‌شود. در حالی‌که این اتفاق یک فرصت طلایی برای ساختن عزت نفس کودک است.
6. به کودک‌تان ثابت کنید که عشق و علاقه‌تان به او بی قید و شرط است
کاری کنید کودک‌تان بداند عشق و علاقه‌تان به او بی قید و شرط است و در اثر شکست و تصمیمات اشتباهش از بین نمی‌رود.
اگر شما تأکیدتان فقط بر روی عملکرد کودک باشد، او فکر می‌کند علاقه‌تان به او صرفا برای کارنامه‌ی تحصیلی یا موفقیت ورزشی است.
7. مطمئن شوید که اهداف‌ کودکتان با توجه به توانایی‌هایش قابل دستیابی است
گاهی اوقات که کودک با شکست روبه‌رو می‌شود، ممکن است احساس ناامیدی کند، در این شرایط والدین باید تلاش کنند تا اعتماد به ‌نفس از دست رفته‌ کودک را به او برگردانند.
8. زمانی که کودک‌تان موفقیتی کسب کرد، از او تعریف و تمجید کنید.
یک راه‌ مؤثر تهیه‌ پوشه‌ای است که کودک بتواند در آن کارت‌های تشویقش را نگه دارد. وقتی کودک توانست به موفقیتی دست یابد نوشته یا کارتی به او داده شود که عملکرد او را تحسین کند، این کار به کودک یادآوری می‌کند که تلاشش با پاداش جبران می‌شود.
زمانی که کودک موفقیتی کسب کرد صرفا به گفتن آفرین اکتفا نکنید، با گفتن جزئیاتی از او تعریف کنید و اگر کودک در کاری شکست خورد می‌تواند آن تشویق‌ها را دوباره بخواند و تلاش کند مجددا به موفقیت برسد.
یک روش دیگر که تأثیر بالایی دارد تعریف غیرمستقیم از کودک‌تان است، مثلا اگر کودکتان موفقیتی کسب کرد یا کار خوبی انجام داد می‌توانید در صحبت با دوستان و اقوام به گونه‌ای که کودکتان حرف‌های شما را بشنود، به تعریف و تمجید از او بپردازید.
تهیه شده در : اداره مشاوره و مددکاری اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار