انتظار پلیس از شهروندان ، رعایت حقوق شهروندی، قانونمدی و همکاری در راستای اتقاء نظم و امنیت عمومی است
کد خبر: ۱۰۵۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 02 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 11/04/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


دستگیری 7 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در طرح عملیاتی ظفر 
سرهنگ حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 7 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در اجرای مرحله نهم طرح عملیاتی ظفر در 5 شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدموسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی سومین مرحله طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری 110 تیم عملیاتی و بطور همزمان در شهرستان های ساري ، گلوگاه ، نوشهر ، سيمرغ و تنکابن به اجرا در آمد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 13 قاچاقچي و 24 خرده فروش مواد مخدر دستگیر و در مجموع 9 کیلو و 520 گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 75 سارق 5 دستگاه موتورسیکلت و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی مجموعا به ارزشی بالغ بر 2 میلیارد و 735 میلیون ریال از مخفیگاه های این سارقان کشف شد.
حسینی به کشف 15 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 105 خودرو و 32 دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح توقیف شد.
وی همچنین از دستگیری 107 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق 12 هزار و 500 کیلو چوب جنگلی و سایر کالاهای قاچاق مجموعا به ارزشی بالغ بر 165 میلیون ریال از قاچاقچیان کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به پلمب 39 واحد صنفی متخلف و همچنین دستگیری 7 نفر از اراذل و اوباش در این عملیات گفت: از این افراد 13 قبضه انواع سلاح سرد کشف شد.
وی از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.

------------------------------------

اجرای طرح انضباط بخشی موتورسواران در استان 
سرهنگ ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اجرای طرح انضباط بخشی موتورسواران همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد. 
سرهنگ سید جعفر ساداتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، هدف از اجرای این طرح را توسعه نظم و انظباط ترافیکی پایدار در سطح استان اعلام کرد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور برای مدت 2 ماه در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: اجرای اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی در خصوص جرائمی چون عدم استفاده از کلاه ایمنی ، حرکت در خطوط ویژه ، حرکت در پیاده رو، انجام حرکت های نمایشی، ایجاد صدای ناهنجار، آلودگی های صوتی، حمل بار نامتعارف با مجازات های جایگزین از مهمترین موضوعات مورد توجه در این طرح است.
وی با بیان این که این طرح با برآورد وضعیت های موجود در برخی از تخلفات و به منظور ارتقاء معلومات و اطلاعات ترافیکی موتورسیکلت سواران تدوین شده است، اظهار داشت: در این طرح با همراه کردن موتورسواران در اجرای برخی از اقدامات آموزشی و ترافیکی، افزایش احساس امنیت عمومی، جلب همکاری های و ارتقاء سطح سلامت جامعه ارتقاء خواهد یافت.
ساداتی با بیان این که توسعه فرهنگ ترافیک و آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، بیان داشت: انتظار پلیس از شهروندان ، رعایت حقوق شهروندی، قانونمدی و همکاری در راستای اتقاء نظم و امنیت عمومی است.

------------------------------------

توقیف موتورهای سنگین در بابل 
سرهنگ شالیکار فرمانده انتظامی بابل از توقیف 3 دستگاه موتور سنگین 1000 سی سی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی، افزود: در اجرای این طرح ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان موفق به توقیف 4 دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی 1000 سی سی فاقد مدارک قانونی در این شهرستان شدند.
سرهنگ شالیکار ارزش مجموع موتورسیکلت های کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 8 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت های مکشوفه تا تعیین تکلیف از سوی مرجع قضائی به پارکینگ منتقل شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در پایان با اشاره به نقش شهروندان در پیشگیری از قاچاق و سایر معضلات اجتماعی، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.#

------------------------------------

انهدام باند جراحی ، ترمیم و ساخت دندان غیر بهداشتی در ساری 

سرهنگ محمد پور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از انهدام و دستگیری اعضای باند جراحی دندان و پلمب 2 واحد لابراتوار فاقد مجوز در شهرستان "ساری" خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد محمد پور" با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی به صورت غیر قانونی و غیر بهداشتی در حوزه دندان پزشکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت .
وی تصریح کرد: کارشناسان و مأموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دریافتند، این افراد که به صورت باندی فعالیت می کردند با استفاده از دستگاه های تاریخ گذشته و از رده خارج دندان پزشکی با نمایش یک کلینیک تخصصی برای فریب افکار عمومی هیچ یک از اصول اولیه بهداشتی را رعایت نمی کنند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی مازندران، خاطر نشان کرد: ماموران با هماهنگي قضائي و در عملیاتی هماهنگ نسبت به دستگیری، پلمب و ممانعت از خروج اقلام غیر استاندارد پزشکی اقدام کردند.
سرهنگ محمد پور با اشاره به اينکه در اين خصوص 3 متهم شناسایی و دستگیر شدند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

------------------------------------

دستگیری محتکر ارزاق عمومی در بابل 
سرهنگ محمد پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از دستگیری محتکر ارزاق عمومی و کشف یک میلیارد و 782 میلیون ریالی کالاهای احتکار شده در بابل خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمد پور در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع مواد خوراکی توسط فردی در شهرستان بابل، مووضع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی آن شهرستان قرار گرفت.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، افزود: ماموران در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی های قضائی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ محمدپور در ادامه اظهار داشت: ماموران با همکاری کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بابل در بازرسی از انبار نگهداری کالا توسط متهم، مقادیر قابل توجهی برنج ، روغن و شکر کشف کردند.
وی ارزش کل کالاهای کشف شده در این بازدید را بالغ بر یک میلیارد و 782 میلیون ریال عنوان کرد و در خاتمه از شهروندان خواست: برای مقابله با مخلان اقتصادی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمنیه را به مراجع قضائی و انتظامی اطلاع دهند.

------------------------------------

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در تنکابن 
سرهنگ دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی و کشف 23 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی"در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 23 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.

------------------------------------

خودروی حامل کولرهای قاچاق در "میاندورود" توقیف شد 
سرهنگ باقری فرمانده انتظامي شهرستان "میاندورود " از توقيف یک دستگاه وانت نیسان حامل کولر قاچاق در این شهرستان خبر داد.. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجید باقری "  در تشریح این خبر، اظهار داشت: با توجه به تأثير سوء قاچاق بر اقتصاد کشور ، فرماندهي انتظامي شهرستان "میاندورود " با برنامه ريزي جامع، مبارزه با قاچاق کالا را به عنوان يک اولويت در دستور کارخود قرار داده است.
وي افزود: در این راستا، ماموران پاسگاه انتظامی دارابکلا با کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مظنون شده و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامي میاندورود از کشف 5 دستگاه کولر اسپیلت خارجی با ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و گفت: در اين عملیات متهم نیز دستگير و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ باقری در خاتمه با اشاره به تاثیر مخرب قاچاق کالا بر اقتصاد کشور تصریح کرد : مبارزه با قاچاق کالا نیازمند همت و مشارکت همگانی همه شهروندان و متولیان امر است،بنابراین مردم در صورت مشاهده قاچاق کالا موضوع را با پلیس 110 درمیان بگذارند.

------------------------------------

کشف 3تن چوب جنگلي قاچاق در نور 
سرهنگ قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 3تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی اکبر قلی پور با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران کلانتری چمستان حین گشت زنی یک خودروی نیسان حامل چوب آلات جنگلی را در محور اصلی شهرستان متوقف نمودند
فرمانده انتظامی شهرستان نور خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر 3تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود کشف شد.
سرهنگ قلی پور تصریح کرد : محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
قلی پور ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس از آنان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------

دستگیری2 سارق سیم و کابل برق در آمل 
سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی آمل از شناسایی و دستگیری 2 سارق سیم و کابل برق با 14 فقره سرقت خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان آمل ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 2 سارق سیم و کابل برق در این شهرستان شدند.
سرهنگ داداش تبار، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده به 14 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند.
داداش تبار در ادامه اظهار داشت: متهـمان پس از تشکیل پرونــده برای سیـر مراحل قانـونـی به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل ضمن قدردانی از مشارکت همه جانبه شهروندان با پلیس خاطر نشان کرد: پلیس با حفظ هوشیاری و تلاش شبانه روزی فضا را برای مجرمان نا امن می سازد که این تلاش ها در سایه خود مراقبتی و مشارکت شهروندان اثربخش تر خواهند بود.

------------------------------------

دستبند پلیس بر دستان 2 سارق مغازه در گلوگاه 
سرهنگ کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ازدستگیری 2 سارق مغازه با 8 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودکلوانی" در تشريح اين خبر اعلام کرد: در پی وقوع چندين فقره سرقت مغازه درسطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
وي افزود: پس از هماهنگي قضايي متهمان در مخفیگاهشان دستگير و در تحقيقات به عمل آمده به 8 فقره سرقت مغازه و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند خبرنگارخوبرگزاری تایناک استان مازندران سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار