تابناک-دبیر قرارگاه عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان هرمزگان گفت:با تشکیل دبیرخانه های عفاف و حجاب در ادارات و گماردن نیرو های محسوس و نامحسوس اوضاع را رصد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد. 
کد خبر: ۱۰۴۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 08 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، مجتبی عابدینی دبیر قرارگاه عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان هرمزگان ضمن تبریک دهه پر برکت کرامت در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: جامعه ما امروزه در زمینه عفاف و حجاب در وضعیت اسفناکی قرار دارد، کشور ما دارای عقبه دینی است و مردم متدین برایشان مسئله عفاف و حجاب اهمیت دارد .

 

 

وی افزود: امروزه جامعه ما هم در زمینه اقتصادی و معیشتی و هم در زمینه عفاف و حجاب دارای مشکلات عدیده است، یکی از دلایل ایجاد مشکلات ولنگاری فضای مجازی و وجود، ماهواره ها و وجود شبکه های فارسی زبان ،و از طرفی هم ضعیف بودن عملکرد فرهنگی دستگاه های ذیربط باعث ایجاد این شرایط شده است. 

 

 

 

دبیر قرارگاه عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهي از منکر هرمزگان بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهي از منکر به عنوان یک نهاد نظارتی وظیفه دارد نسبت به منکراتی که در جامعه وجود دارد ‌برخورد کند این نظارت ها شامل مبارزه با مفاسد اقتصادی هم میشود، ستاد امر به معروف و نهي از منکر پرچم دار حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی است و از عموم مردم دعوت می کنیم و از آنها حمایت نیز خواهیم کرد.

 

 عابدینی اضافه کرد: گزارشات مردمی برای ما در همه عرصه ها بسیار کمک کننده است از جمله فعالیت های ما که مردم هم همکاری میکنند، مبارزه با مفاسد اقتصادی مسئولیت، عفاف و حجاب ، محیط زیست و... است.

 

 

 

وی گفت: طبق گزارشات مردمی و دید ما در جامعه گواه بر این است که مسئله عفاف و حجاب به جاهای باریکی کشیده میشود، دستورالعمل قرارگاه عفاف حجاب که به صورت ابلاغیه به استانها ابلاغ شده و اولین مورد آن ادارات دولتی است و هدف آن تامین حجاب برای کارکنان و تعیین جریمه هایی هم برای مدیر و مسئول دستگاه تعیین شده است.

 

 

 

مجتبی عابدینی ادامه داد:قرارگاه های عفاف و حجاب در ادارات استان هرمزگان ایجاد شده است و ماموران قرارگاه به صورت محسوس و نامحسوس در حال رصد اوضاع هستند، و در صورت روئیت تخلف با مدیر و مسئول آن جامعه برخورد خواهیم کرد، در بحث ایجاد زمینه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اعلام میداریم که جذب تشکل های مردمی و گروه های جهادی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب،  فعال کردن دبیرخانه عفاف و حجاب در ادارات ، انتساب بانوان شایسته، ارسال شاخص های عفاف و حجاب به تمامی کارکنان دولتی، برگزاری دوره های آموزشی با عنوان دوره های عفاف و حجاب برای بانوان در دستور کار قرار گرفته است.

 

دبیر قرارگاه عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهي از منکر ابراز کرد: ما کاری با باطن افراد نداریم بلکه آن ظاهری که با آن در جامعه حاضر می‌شوند برای ما مهم است، این دستورالعمل هم درخواست عموم مردم است و هم دستور شرع به ما است، در حال حاضر اگر موردی از بی حجابی در ادارات گزارش شود ما برخورد مصداقی نمی کنیم و با مدیر مجموعه برخورد قاطع میکنیم و در صورت الزام تلاش برای جایگزین کردن مدیران شایسته انقلابی خواهیم کرد.

 

 

عابدینی اعلام کرد: این قرارگاه یک ماه است که شکل گرفته است و تا یک هفته قبل از ۲۱ تیرماه که هفته عفاف و حجاب است ، به فعالیت خود ادامه خواهد داد،در بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب لشکر سایبری در هرمزگان ، گروه های مطالبه گری ، نهاد های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ،اداره امور اوقاف ، سازمان فرهنگی شهرداری بندرعباس است مسئول هستند و انشالله بیش از پیش پای کار خواهند آمد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: هر جا مردم ورود کرده اند ما موفق شدیم از این رو جامعه باید پای کار باشد ، ما با ایجاد سامانه میدان مطالبه گری که با حضور نماینده تام الاختیار اداره کل اطلاعات ، نماینده تام الاختیار استاندار ، نماینده تام الاختیار اداره کل بازرسی حضور دارند پای کار خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار