رئیس پلیس راه استان و مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در برنامه گفتگوی خبری به بررسی وضعیت جاده پردیسان - ورجان پرداختند.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 23 May 2022

به گزارش تابناک قم، رئیس پلیس راه استان در برنامه گفتگوی خبری با اشاره به وقوع تصادفات زیاد و مرگبار در جاده پردیسان به ورجان گفت: به دلیل نزدیکی این مسیر به مناطق توریستی کهک، طبق آمار روزانه بیش از ۱۰ هزار خودرو در آن تردد می‌کنند.

سرهنگ مختار پناهی در خصوص تصادف شدید روز پنج شنبه در این مسیر گفت: همواره ۳ عامل در تصادفات جاده‌ای مورد ملاک پلیس است، در تصادف روز پنج شنبه عامل خطای انسانی باعث شد حادثه خونین و مرگباری رخ دهد، راننده خودروی سواری ابتدا با سرعت زیاد به سمت شانه خاکی انحراف پیدا کرد و بعد از گذشت چند دقیقه تصمیم به برگشت به مسیر جاده آسفالت می‌کند، اما به محض ورود به جاده آسفالت با یک دستگاه کامیون برخورد کرده و این تصادف ناگوار رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد تصادفات در استان در مسیر‌های فرعی رخ می‌دهد افزود: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون براثر حوادث رانندگی، ۶ نفر در جاده پردیسان به ورجان جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه استان در پایان گفت: این مسیر وسعت طولانی ندارد و زیر ۲۰ کیلومتر است و بعید به نظر می‌رسد که ۴ بانده شدن این جاده کار سختی برای مسئولین مربوطه باشد.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۴ بانده کردن جاده پردیسان - ورجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در ارتباط تلفنی برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: از سال ۱۳۹۵ مطالعات ۴ بانده شدن این مسیر انجام شده است، اما تا پایان سال ۱۴۰۰ به دلیل نبود اعتبارات و جذب سرمایه، این موضوع محقق نشد.

محمد صادقی افزود: بعد از سفر ریاست محترم جمهور به قم، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۴ بانده شدن این مسیر اختصاص داده شد.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط معاون امور عمرانی استانداری و مسئولین مربوطه این اعتبار جذب شد و در چند هفته گذشته پیمانکاری برای این پروژه انتخاب شده است و مقرر شد فاز اول این مسیر در این هفته کلنگ زنی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: مهم‌ترین دلیلی که در این ۱۲ سال به وضعیت این جاده رسیدگی نشد، نبود اعتبارات کافی بود.

محمد صادقی در پایان خاطر نشان کرد: فاز ابتدایی ۴ بانده کردن این مسیر از بیمارستان خاتم شروع می‌شود و تا میدان روستای ورجان امتداد می‌یابد که حدود ۱۸ کیلومتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار