معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: دانشگاه‌ها موظفند، بستر مناسب برای حضور دانشجویان مازندران در مسابقات جهانی را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 02 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از ساری، عادل عالیشان در دیدار با اعضای هیئت ورزشی دانشگاه‌های مازندران با بیان اینکه ورزش همگانی میل و اشتیاق پرداختن به ورزش را نزد مردم زیاد می‌کند، اظهار کرد: مازندران یکی از استان‌های مستعد ورزشی در تربیت و معرفی قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی در سطح کشور است.
وی با تأکید به نهادینه کردن فرهنگ ورزش، مشکل کم‌تحرکی را یکی از مهم‌ترین مشکلات مازندران دانست و افزود: مازندران یکی از استان‌های چاق کشور هستند که در این بخش 50 درصد بانوان و 40 درصد آقایان با مشکل چاقی مواجه هستند.
معاون توسعه ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ریشه بیشتر بیماری‌های غیرواگیر چاقی است، گفت: بیشتر بیماری‌های غیرواگیر نظیر چربی، فشارخون و سکته قلبی که بیشترین آمار مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده است، ریشه در چاقی دارد.
عالیشان تشکیل کارگروه سلامت، تأمین امنیت غذایی، کمیته تربیت بدنی، تهیه تدوین برنامه ششم توسعه، بررسی فرصت‌ها، ترسیم نقشه راه برای رسیدن به برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را از برنامه‌های ورزش و جوانان دانست و یادآور شد: در برنامه ششم توسعه سعی شده است، برنامه‌ها براساس ورزش همگانی تنظیم شود.
این مسئول با انتقاد به اینکه ورزش همگانی در سطح استان فقط به پیاده‌روی خلاصه شده است، بیان کرد: در هیئت همگانی شهرستان‌ها 23 کمیته داریم که تنها یک کمیته مربوط به پیاده‌روی است اما کمیته‌های دیگر نادیده گرفته می‌شوند.
معاون توسعه ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی شامل پرورش نیروهای زبده و خبره با افزایش مربیان مجرب است، تشکیل شورای توسعه ورزش‌های همگانی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه دانست و اضافه کرد: برگزاری این نشست‌ها، می‌تواند موجب شناسایی و رفع مشکلات هیئت ورزشی دانشگاه‌ها شود.
عالیشان با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای برگزاری مسابقات مختلف می‌توانند از خدمات ورزشی اداره ورزش و جوانان بهره‌مند شوند، اظهار کرد: هیئت ورزشی دانشگاه‌های مازندران موظف است زمینه لازم برای رفع نیازهای ورزشی دانشجویان را فراهم کند.
معاون توسعه ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه به بعد قهرمانی ورزش دانشجویان توجه شود، گفت: برای حضور در یونیورسیاد جهانی نیاز است، بستر مناسب برای دانشجویان مازندرانی فراهم شود تا نمایندگانی از این استان برای شرکت در این مسابقات حضور یابند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار