دکتر پناهی معاون تحقیقات وزیر در دانشگاه علوم پزشکی بابل
800 مرکز تحقیقات، 25 شبکه تحقیقات، 200 مرکز تحقیقات در حوزه بهداشت و 300 مرکز تحقیقات در حوزه سلامت مشغول فعالیت می‌باشند.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ 18 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، طرح‌های تحقیقاتی باید در راستای حل مشکلات کشور اثرگذار باشد

بر اساس این گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: یکی از مأموریت‌های جدی وزارت بهداشت تولید دانش و ایجاد قدرت در حوزه دانش و مراکز تحقیقاتی هست.
دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در سفر یکروزه به دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: 800 مرکز تحقیقات، 25 شبکه تحقیقات، 200 مرکز تحقیقات در حوزه بهداشت و 300 مرکز تحقیقات در حوزه سلامت مشغول فعالیت می‌باشند.
وی با اشاره به اینکه باید به نیروی انسانی بها داد و نخبگان رشته‌های مختلف پزشکی را جذب نمود تا فرار مغزها صورت نگیرد، افزود: دانشگاه نسل چهارم در حیطه اجتماعی و مردم، نیازهای جامعه را بررسی کرده و متناسب با نیاز جامعه، دنبال حل مسئله خواهد بود و مردم در حال حاضر در حوزه سلامت به ما نیاز دارند.
دکتر پناهی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های جدی وزارت بهداشت تولید دانش، ایجاد قدرت در حوزه دانش و مراکز تحقیقاتی بوده است، عنوان کرد: برنامه‌های تحول به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال‌شده که مراکز تحقیقاتی باید جهت‌دار شود؛ و این مراکز تحقیقاتی باید پاسخگو و در زمینه‌ی حل مسئله در راستای نیاز مردم فعالیت نمایند.
وی با ذکر این نکته که شعار سال، تأکید بر توسعه شرکت دانش‌بنیان بوده است، گفت: تمامی مشکلات حوزه شعار سال در کارگروه‌های معاونین پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور مورد بررسی قرار گرفته و برای هر یک از این مشکلات راهکارهایی مصوب شده که در نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خزر آباد مورد تصویب قرار خواهیم داد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت اثرگذاری طرح‌های تحقیقاتی، گفت: برای یافتن راهکار‌هایی برای افزایش اثرگذاری طرح‌های تحقیقاتی، کارگروهی ایجاد کردیم تا تحقیقات را به سمت حل مشکلات جامعه هدایت کنیم.


مهاجرت نخبه‌های کشور تهدیدی برای آینده جامعه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل از مهاجرت نخبه‌های پزشکی، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیدعلی مظفرپور سرپرست دانشگاه در نشست با دکتر پناهی معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: شهرستان بابل با 7 شهر و 640 روستا، دارای جمعیتی بالغ بر 531 هزار نفر است که پرجمعیت‌ترین شهر استان مازندران می باشد.
دکتر سیدعلی مظفرپور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی در سال 62 تاسیس شد و دارای 9 دانشکده و 7 بیمارستان می‌باشد.
وی با توجه به اینکه شهر بابل در مرکز استان مازندران قرار دارد عملا بیماران زیادی از غرب استان مراجعه می‌نمایند، گفت: 40 درصد از بیماران بستری شهرستان بابل از غرب استان بوده است و درصد اشغال تخت تمامی بیمارستان‌های بابل بالای 75 درصد بوده است.
دکتر مظفرپور اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه شمال کشور متصدی درمان بسیاری از مردم شهرستان بابل و غرب استان مازندران است.
وی ادامه داد: نکته نگران‌کننده، جذب اعضای هیات و دانشجویان نخبه توسط کشورهای دیگراست که تهدیدی برای ادامه وضعیت سلامت و تولید علم کشور می‌باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: از مسئولان کشور و وزارت بهداشت تقاضا داریم تمهیدات لازم برای حفظ و نگهداری دانشجویان نخبه کشور را بیش از گذشته فراهم نمایند تا سرمایه‌های کشور، در جامعه خود مشغول ارائه خدمت شوند.

قابل ذکر است دکتر پناهی در سفر یکروزه به دانشگاه علوم پزشکی بابل از فیلد اجرایی مرکز کوهورت سالمندان امیرکلا (AHAP) و آزمایشگاه جامع تحقیقاتی، مرکز تحقیقات بیولوژی سلولی و ملکولی، پژوهشکده سلامت، گروه اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی، دانشکده طب ایرانی، دانشکده دندانپزشکی، واحد توسعه تحقیقات بالینی و کتابخانه ی مرکز آموزشی درمانی آیت اله روحانی (ره) و واحد Clean Room و سلول درمانی دانشگاه بازدید نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار