سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از افزایش ظرفیت مراکز نگهداری معتادین خبر داد و گفت: جمع آوری معتادین متجاهر با قوت انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 05 May 2022

کیوان گلاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از دی ماه 1400 بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و ابلاغ رئیس جمهور، معتادان متجاهر که در شهر رها و منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی هستند، در مکان هایی که طبق پروتکل خاص تهیه می شوند، ساماندهی شوند.

وی افزود: از 1 دی ماه 1400 تا کنون 1000 نفر از معتادین متجاهر، ولگرد، رها شده، آسیب رسان که منشا بسیاری از آسیب های استان هستند جمع آوری شدند و در سه مرکز ساماندهی شدند.

وی گفت: با کمک و همکاری دستگاه های ذیربط، افزایش ظرفیت برای ساماندهی و صیانت از این افراد
که در مرکز قبلی ماده 16 واقع در جاده سراب نیلوفر بوده است و حدود 250 نفر ظرفیت داشته انجام شدو اکنون ظرفیت را به حدود 475 نفر افزایش دادیم، دیگری مرکز چشمه سفید که تحت پوشش شهرداری است، حدود 200 نفر را ساماندهی کردیم.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به شرایط استان که نیاز بود مراکز دیگری نیز داشته باشین، یادآور شد: در حدود 8 الی 9 ماه تلاش کردیم با همکاری دستگاه های ذیربط و یک مرکز تبصره 2 ماده 16 برای افرادی که خانواده از آن ها شاکی است و قادر به ترک و درمان تمایلی در مراکز مربوطه نبودند که این مرکز را با ظرفیت حدود 200 نفر راه اندازی کردیم و در منطقه کیهانشهر کرمانشاه واقع شده و حدود 200 نفر در این مرکز تحت درمان هستند.

وی گفت: بر اساس اسناد بالادستی و مصوبات ستاد مواد مخدر که سال قبل داشتند، بحث افزایش مدت نگهداری و درمان این افراد که بسیار مهم است و از
3 به 6 ماه افزایش یافته و در حال حاضر این 1 هزار نفر تا 6 ماه تحت درمان و مراقبت قرار می گیرند
و بعد از ترخیص کار صیانت و مراقبتشان در مرکزی که در کنگاور داریم توانمند سازی و اشتغالشان را انجام خواهیم داد.

گلاوری تاکید کرد: ما این برنامه را مستمر انجام می دهیم اما احساس می شود که در استان با توجه به شرایطی که وجود دارد ما یک مقداری هم باید افزایش ظرفیت انجام دهیم که حداکثر افرادی که معتاد متجاهر هستند در این مکان ها پذیرش و تحت درمان قرار گیرند که سعی ما این است 1 الی 2 ماه دیگر 
برای 200 الی 300 نفر دیگر تهیه مکان، جمع آوری در استان انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار