کارشناس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزهای آینده مشکل کمبود شیرخشک رژیمی که مشکل کشوری است با واردات جبران می شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ 25 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر نجما سلیمانی افزود: یکی از دلایل کمبود این نوع شیرخشک ها در بازار، قاچاق معکوس و بالا بودن قیمت آنها در کشورهای همسایه است.

وی تاکید کرد: این کمبود صرفا به دلیل قاچاق معکوس نیست و بعضابه خاطر سیاه نمایی مصرف کنندگان در خرید بیش از حد و اندازه صورت می گیرد که می توان با همکاری و همراهی هر چه بیشتر مردم این چالش را تیز تا حدودی مدیریت کرد.
وی افزود: اصلاح رژیم غذایی مادر برای بهبود شیر خود به عنوان یک پروتکل درمانی محسوب می شود که در صورت عدم پاسخگیری به سراغ شیرخشک و سپس شیر خشک های رژِیمی می توان رفت.
وی تاکید کرد: شیرخشک های متابولیک(مخصوص نوزادانی که برای نوزادان پست می شود)، شیر خشک های مخصوص ارائه در هلال احمر، شیرخشک های مشمول ارز دولتی در داروخانه های منتخب در استان از انواع شیرخشک ها هستند.
دکتر سلیمانی ادامه داد: کمبود شیرخشک در سطح کشور محسوس است اما خوشبختانه در استان توانسته ایم این مشکل را تا حدودی مدیریت نماییم و نسبت به سایر استان ها عملکرد بهتری داشته باشیم.
کارشناس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داروخانه های مجاز در سایت معاونت غذا و دارو معرفی و آدرس و شماره تماس آنها بارگزاری شده و مردم می توانند با مراجعه به آن، در وقت و زمان مراجعه ی خود صرفه جویی کنند.
وی افزود: به دلیل مصرف مقطعی شیرخشک های رژیمی به دلایل مختلف از جمله رفلاکس معده، آمار دقیق و مشخصی از نوزادان مصرف کننده ی این نوع شیرخشک و شیرخشک های موجود در بازار وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار