در این جشنواره فعالان رسانه ای استان های ایلام، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و استان های همجوار در عراق شامل میسان، واسط، دیالی، سلیمانیه و اربیل شرکت می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 01 October 2015
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از شرکت 9 استان مرزی کشورهای عراق و ایران در نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی استان های نوار مرزی غرب کشور در ایلام خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام، عمران خودآموز در نخستین نشست برنامه ریزی این جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: در این جشنواره فعالان رسانه ای استان های ایلام، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و استان های همجوار در عراق شامل میسان، واسط، دیالی، سلیمانیه و اربیل شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه مجوز برگزاری این جشنواره از سوی اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است، ادامه داد: این جشنواره هفته آخر بهمن امسال در ایلام برگزار خواهد شد.
وی گفت: فراخوان جشنواره در دست اقدام بوده و در 2 بخش آزاد و ویژه برگزار می شود و فعالان رسانه ای استان های مرزی عراق در بخش ویژه و محورهای مشترک منطقه مرزی بین استانها می توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند.
وی بخش های این جشنواره را در زمینه های مختلف خبر، مصاحبه و گفت و گو، سرمقاله، یادداشت، تیتر، عکس، صفحه آرایی، کاریکاتور و طنز برشمرد و افزود: همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه مشترکی از آثار مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی استان های شرکت کننده برپا می شود.
خودآموز هدف از برگزاری این جشنواره را تمرکز رسانه ای استان های نوار مرزی ایران و عراق بر موضوع های مشترک دو کشور، تقویت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، توسعه و امنیت پایدار در استان های مرزی غرب کشور و همجوار عراق، استفاده از ظرفیت های مشترک استان های غرب کشور ایران و کشور هم جوار عراق به منظور هم افزایی ظرفیت ها و ارتقای سطح مبادلات فرهنگی و معرفی ایلام به عنوان محور افزایش اشتراکات فرهنگی و تقویت دوستی ها بین استان های مرزی غرب کشور با استان های کشور عراق اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار