مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: متخلفان اراضی ملی شهرستان کازرون محکوم به پرداخت جزای نقدی شدند.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 12 April 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: بدالحسن صمد نژاد گفت: با حکم دستگاه قضایی اعضای باند ۱۳ نفره قاچاق محصولات جنگلی در شهرستان کازرون جمعا محکوم به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شدند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان طی عملیات‌های گشت و مراقبت در حوزه استحفاظی خود موفق به کشف و ضبط مقادیر قابل توجهی فراورده‌های جنگلی قاچاق که عمدتا از دیگر جا‌ها به داخل شهرستان انتقال یافته بود شدند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع یافتند.

او گفت: صدور این آرا می‌تواند موجب بازدارندگی از تکرار این نوع جرایم شود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس گفت: به استناد ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع تهیه، حمل، خرید، فروش غیر مجاز چوب و هیزم و زغال جنگلی ممنوع و قاچاق محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

صمد نژاد با تاکید بر همراهی بیشتر طبیعت دوستان شهرستان در دفاع از حقوق بیت المال و حفاظت از اراضی ملی خواستار حمایت بیش از پیش دستگاه قضایی در پاسداری و صیانت از این عرصه‌ها شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: بدون مشارکت مردم حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی امکان پذیر نیست و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق چوب و یا تخلفات دیگر مراتب را با شماره رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار