سرپرست حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 17 تن زباله در محدوده مناطق حفاظت شده استان جمع آوری شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷ 10 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد اظهار کرد: در راستای اجرای پویش ملی "مسیر سبز ایرانی پاک" ابلاغی از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استانها و وزارت کشور با اجرای چندین مرحله ی این پویش توسط محیط بانان و نیر وهای ستادی محیط زیست  در حاشیه مناطق گردشگر پذیر حفاظت شده  شهری و روستایی از تاریخ 15 اسفند سال سال گذشته تا  فروردین ماه 1401 بیش از 17 تن زباله جمع آوری و به محل سایت های مدیریت پسماند منتقل شد .

سرپرست حفاظت محیط زیست استان از اجرای موفق این طرح در 7 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: به محض ابلاغ این دستورالعمل در اسفند ماه سال گذشته و در راستای اجرای برنامه های مشارکتی  به قید فوریت جلسه ای با تشکل های مردم نهاد زیست محیط استان برگزار شد.

 

وی گفت: خوشبختانه با استقبال خوب تشکل های محیط زیستی، این طرح با موفقیت در 7 شهرستان استان از 15 اسفند شروع و تا 15 فروردین ماه جاری در چندین مرحله ادامه داشت.

جاودان خرد تصریح کرد: با مشارکت و همکاری خوب کارکنان ستادی و اجرایی محیط زیست  در اجرای هرچه بهتر برگزار کردن این پویش ملی بیش از یک هزار و 290  بسته آموزشی و 158 کیلوگرم، کیسه مخصوص جمع آوری زباله در مبادی ورودی و خروجی مناطق گردشگر پذیر حفاظت شده بین گردشگران توزیع شد.

وی ضمن تشکر از همکاری خوب مردم گفت: بررسی های میدانی و گزارش های همکاران، خوشبختانه همگی دال بر افزایش حس طبیعت دوستی و همکاری خوب بیش از پیش مردم در بحث مدیریت پسماند مناطق را نشان می دهد.

این مسئول گفت: با اعتمادی که به مردم داریم امیدواریم به پشتوانه معنوی آنها روزی برسد که دیگر شاهد هیچ گونه زباله ی رها شده ای در طبیعت استان  نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار