شهردار نجف آباد به سرانه فضای سبز این شهر اشاره کرد و گفت: درحال حاضر این شاخص برای هر نجف آبادی ۱۱ متر مربع است در حالی که استاندارد آن ۲۹ متر مربع است.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 14 March 2022

عبدالرسول امامی  در نشست خبری با خبرنگاران تامین منابع آبی را مهمترین مولفه برای توسعه فضای سبز بیان کرد و افزود: پساب فاضلاب شهر برای ایجاد پارک و فضای سبز خریداری شده است و پیش بینی می‌شود سالانه پنج متر مربع به سرانه آن در شهر افزوده شود.

امامی بودجه شهرداری نجف آباد را برای سال آینده پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۷۱ درصد این بودجه صرف فعالیت‌های عمرانی و مابقی در حوزه جاری، فرهنگی و اجتماعی هزینه خواهد شد.

شهردار نجف آباد با اشاره به پروژه های نیمه تمام شهر یادآورشد: بودجه سال آینده با اولویت بندی طرح‌ها به تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته است.

وی معضلات ترافیکی شهر را از دغدغه‌های مدیریت شهری اعلام کرد و ادامه داد: امکان تعریض خیابان‌ها وجود ندارد ولی برای رفع این چالش توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت‌های تردد در بافت مرکزی دنبال می‌شود.

امامی اضافه کرد: ۲۲ دستگاه اتوبوس فرسوده شهرداری با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال بازسازی و سال آینده نیز ۳۷ دستگاه دیگر با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی بازسازی خواهد شد.

وی هوشمند سازی شهر را از برنامه‌های شهرداری اعلام کرد و گفت: توسعه زیرساخت ها و کمک به انجام این مهم برای مدیریت شهری ضرورت دارد تا اینکه بسیاری از فعالیت های شهر الکترونیکی انجام شود.

شهردار نجف آباد با اشاره به آمار بالای سگ‌های ولگرد در این شهر گفت: ساماندهی و جمع آوری این حیوانات هزینه زیادی را برای مدیریت شهری داشته و حلقه مفقود قانونی در این موضوع کار را سخت کرده است.

پیش بینی برای فرصت‌های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و مشارکت شهرداری

معاون زیر بنایی و توسعه حمل و نقل شهردار نجف آباد در این نشست به ۴۰ پروژه در دست اقدام این شهرداری اشاره کرد و گفت: ۳۶ مورد آن انعقاد شده و مابقی نیز در طی انجام فرآیند مناقصه یا امور اداری قرار دارد.

سید رسول موسویان میدان شهدای دانشجو در کمربندی شمال نجف آباد را از مهمترین پروژه های شهر اعلام کرد و ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و مشارکت شهرداری پیش بینی شده است که ایجاد مرکز بزرگ فروش سیتی سنتر نجف آباد در محیطی به مساحت ۱۵ هکتار از جمله آن است.

وی اضافه کرد: بازار نجف آباد همواره معروف بوده و با توجه به اینکه این شهر دروازه ورود به غرب استان محسوب می شود چنین مراکز خریدی نیاز است و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در این خصوص علاقه مند به سرمایه گذاری هستند.

معاون شهردار نجف آباد به مترو نجف آباد اشاره کرد و ادامه داد: مطالعات آن در گذشته انجام شده و با توجه به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور خط مترو نجف آباد تا سه راهه درچه ایجاد می‌شود که سه کیلومتر آن در حریم این شهر است که آماده سازی آن باید توسط مدیریت شهری انجام شود.

وی اضافه کرد: سال آینده مراحل اجرایی آن آغاز و مابقی شهرداری‌های طول این مسیر نیز باید در این خصوص همکاری کنند که موضوع توسط نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

توجه جدی به مسائل فرهنگی و ورزشی در بودجه شهرداری نجف آباد مشهود است

رئیس شورای شهر نجف آباد نیز در این نشست گفت: بودجه سال آینده ۵۵ درصد افزایش داشته و مشکلات مردم و اتمام پروژه‌ها در اولویت قرار دارد.

قربانعلی مؤمنی در مورد میزان بودجه سال گذشته و سال آینده گفت: ۳۸۰ میلیارد تومان بودجه سال گذشته بوده که وصول شده است.

وی ادامه داد: آلایندگی در مناطق و نیازهای اساسی مناطق از جمله آسفالت و جدول‌گذاری و معابر نیز در نظر گرفته شده و فروش زمین در بودجه به حداقل رسیده است.

مؤمنی خاطر نشان کرد: توجه جدی به مسائل فرهنگی و ورزشی در بودجه مشهود است و یکی از مزایای بودجه جدید، حذف بودجه غیر نقدی است که به صورت کاملاً شفاف محقق خواهد شد.

وی در خصوص بافت فرسوده گفت: با توجه به تاریخی بودن نجف‌آباد به ویژه در هسته شهری با بافت گسترده فرسوده‌ای مواجه هستیم و با بودجه مورد نظر مقدور نیست بازسازی شود و باید با مشارکت مردم اقدام به بازسازی کرد.

رئیس شورای شهر نجف‌آباد خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد صنایع استان اصفهان و هفت شهرک در نجف آباد مستقر شده‌اند و با توجه به تخریب باغ‌ها با معضل آلودگی هوا روبرو شدیم که البته برای احیای باغ‌ها اقدامی انجام‌گرفته است اما با توجه به حجم بالای صنایع آلایندگی‌های بسیاری در این شهرستان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار