دیدار استاندار گیلان با دانشجویان
لزوم بهره گیری از مشورت‌های جوانان دانشگاهی استاندار گیلان: بهره گیری از نکته نظرات ذهن‌های خلاق و مشورت‌های سازنده‌ی جوانان دانشگاهی برای توسعه‌ی استان ضروری ست
کد خبر: ۱۰۳۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 14 March 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک ؛ استاندار در دیدار جمعی از اعضای تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر گیلان که به مناسبت بزرگداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، بهره گیری از ظرفیت نخبگانی جوانان دانشگاهی را برای مجموعه‌ی مدیران اجرایی و دولتی استان لازم و راهگشا دانست و گفت: توسعه‌ی نوین و همه جانبه در بستر بهره گیری از ایده‌های خلاقانه و کارآمد میسر می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین ارتباط عمیق صنعت و دانشگاه را موجب تبلور فن آوری در عرصه‌ی تولید دانست و افزود: ایده‌های نو و ابداعات خلاقانه، زمانی تجاری سازی می‌شود که پیوند عمیق صنعت با دانشگاه تحقق یابد و دست اندرکاران این ۲ حوزه باید تمامی توان خود را برای تحقق این امر مهم بکار گیرند.

استاندار گیلان همچنین بهره گیری از جوانان با انگیزه و پر انرژی در مناصب اجرایی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: این همکاری با توجه به برخی ملاحظات و شئونات عملی می‌شود تا علاوه بر اثر بخشی در حوزه‌ی عمل، زمینه‌ی تربیت مدیرانی کارآمد و باتجربه را برای آینده فراهم کند.

دکتر اسدالله عباسی از دست اندرکاران حوزه‌ی جوانان و دانشگاه‌های استان خواست با ایجاد یک شورای مشورتی، زمینه‌ی بهره گیری از پیشنهادات سازنده‌ی این قشر آینده ساز را در روند اداره‌ی امور استان مهیا کنند.

وی پاسخ درخور و قانع کننده به سئوالات جامعه‌ی دانشجویی را لازم دانست و اضافه کرد: طرح صادقانه‌ی دغدغه‌های جامعه‌ی دانشجویی استان در خصوص معضل پسماند، محیط زیست، تولید و اشتغال، بهره وری در مدیریت، توسعه‌ی زیرساخت‌ها و ساماندهی هیات‌ها و تجهیز اماکن ورزشی باید با جدیت مورد توجه و پیگیری حوزه‌ی اجرایی قرار گیرد.

استاندار گیلان همچنین آمادگی خود را برای ایجاد سامانه‌ی ارتباطی با جامعه‌ی دانشجویی استان اعلام کرد و گفت: حاضر است از طریق این سامانه ارتباط مستمر خود با جوانان دانشگاهی را بطور مداوم حفظ و از دیدگاه‌های آنان برای خدمت هر چه بیشتر به جامعه بهره ببرد.

دکتر اسدالله عباسی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به دستاورد‌های سفر اخیر رییس جمهور به گیلان افزود: اختصاص ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تقویت کشاورزی و صنعت استان تنها یکی از این دستاورهاست.

وی همچنین از اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی صندوق عدالت استان برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی استان خبر داد و افزود: این اعتبار از ابتدای سال آینده در اختیار او قرار می‌گیرد تا به بهترین وجهی از تولید و اشتغال حمایت نماید.

در ادامه‌ی این نشست جهانبخش آرمان، مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نیز در سخنانی ساماندهی ظرفیت‌های ورزشی، علمی و فنی جوانان را برای تقویت اعتماد به نفس و امید آفرینی آنان ضروری دانست و گفت: باید نخبگان ورزشی، علمی، پژوهشی و فرهنگی شناخته شده و قدردانی شوند.

در پایان این مراسم هر یک از مسئولان انجمن‌های صنفی و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های گیلان عمده‌ترین دغدغه‌های خود را در خصوص موانع توسعه در استان ارایه و بر لزوم توجه جدی به معضلات محیط زیست، زیرساخت‌های گردشگری، ظرفیت‌های تولید در حوزه‌ی صنعت و کشاورزی و اشتغال جوانان و تلفیق فن آوری‌های نوین در عرصه‌ی توسعه‌ی همه جانبه ارائه کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار