نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: کاشت درخت در جامعه اسلامی یک سنت حسنه و دارای پاداش است و باید بیش از قبل از درختان مثمر در استان استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 06 March 2022

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز شنبه در آستانه ۱۵ اسفندماه روز درختکاری با حضور در شرکت آب منطقه‌ای در جمع کارکنان این شرکت و منابع طبیعی استان افزود: همه باید در حد توان در کاشت درخت مشارکت کنند و کشت درختان مثمر هم ضروری است .

وی به اهمیت مشارکت مردم در کاشت نهال و حفاظت از منابع آب، خاک و طبیعت به عنوان یک وظیفه اشاره کرد و ادامه داد: همکاری آحاد مردم در طول سال با مسئولان مرتبط به خصوص حوزه منابع طبیعی در استان کویری یزد ضروری است .

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: درختان موجود را باید حفظ کرد چرا که برای سلامت انسان‌ها مفید و همچنین برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست ارزشمند هستند و همکاری قشار جامعه در شهر و مناطق روستایی با مسئولان پیگیری شود.

ناصری به اهمیت گسترش فرهنگ درختکاری و حفظ منابع موجود در استان اشاره کرد و یادآور شد: همکاری مردم و برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان باید محور اقدام باشد و همواره برای توسعه و فرهنگ‌سازی سنت ارزشمند درختکاری اقدام مناسب صورت گیرد .

۹۸ درصد مساحت استان به وسعت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل شده که ۳۸ درصد آن معادل ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار را اراضی بیابانی شامل می‌شود.

همچنین چهار میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد مراتع استان عمدتاً از نوع متوسط و ضعیف است و ۱۷۰ هزار هکتار حدود ۵.۱ درصد استان را جنگل‌های طبیعی و دست کاشت تشکیل می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار