مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش 28 درصدی بارندگی‌های سال زراعی گذشته کرمانشاه نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: بارش‌های پاییزی امسال زودتر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 29 September 2015
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش 28 درصدی بارندگی‌های سال زراعی گذشته کرمانشاه نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: بارش‌های پاییزی امسال زودتر آغاز می‌شود.

شاهرخ پارسا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه در سال زراعی که گذشت 344.8 میلی‌متر در استان بارندگی داشتیم، اظهار کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 25 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 28 درصد کاهش داشت.

به گفته این مسئول شهر کرمانشاه با 46 درصد کاهش، بیشترین میزان کاهش بارندگی در استان را نسبت به میانگین بلندمدت داشت و در سال زراعی که گذشت 239 میلی‌متر در شهر کرمانشاه باران بارید.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت پاوه با 606 میلی‌متر و سومار با 137 میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش را در سطح استان داشتند.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص میزان بارش برف استان نیز یادآور شد: در سال زراعی که گذشت بارش برف چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای در استان نداشتیم.

پارسا با بیان اینکه گرمترین روز سال گذشته کرمانشاه در مرداد و در سومار رقم خورد، تاکید کرد: در این روز دمای 49.8 درجه سانتی‌گراد را داشتیم، البته در بلندمدت دمای 51 درجه سانتی‌گراد نیز در استان رخ داده ‌است.

وی ادامه داد: در سال زراعی که گذشت بیشترین تعداد روزهای یخبندان در سطح استان نیز 106 روز و از سنقر و کلیایی گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان در خصوص پیش‌بینی وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری نیز خاطرنشان کرد: اکنون بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی تنها می‌توان در مورد پاییز نظر داد که در این فصل بارش‌ها در حد نرمال و یا بیشتر خواهد بود.

به گفته این مسئول بارندگی‌های پاییز امسال کرمانشاه دو هفته زودتر آغاز می‌شود و بیشترین بارش را نیز در آبان و آذر خواهیم داشت.

پارسا تاکید کرد: دمای هوای زمستان امسال نیز به میزان یک درجه از میانگین نرمال گرمتر خواهد بود، اما در خصوص بارش برف فعلا نمی‌توان اظهار نظر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار