یک متخصص بیماری کودکان ضمن ابراز نگرانی از افزایش موارد سرپایی و بستری کودکان مبتلا به ویروس کرونا توصیه کرد: خانواده ها مراقب علائم هشدار کرونا در فرزندان خود باشند و به محض مشاهده علایم در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 20 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر فاطمه دره افزود: در صورت مشاهده علائم خطر کرونا از جمله خواب آلودگی، استفراغ مکرر، تنفس مشکل، درد و احساس فشار مداوم در قفسه سینه، علائم کم آبی، عود تب، بی اشتهایی، بی حالی، رنگ پریدگی‌ناخن و پوست و تغییر رنگ آن به سمت خاکستری و آبی، بهتر است حتما و در اسرع وقت به مراکز پزشکی مراجعه کرده تا مراحل درمانی تحت نظر پزشک گذرانده شود.
وی تاکید کرد: شواهد و قرائن موجود نشان می دهد که میزان درگیری کودکان در سویه اُمیکرون بیش از سویه های قبلی است و در این روزها شاهد افزایش آمار مراجعین سرپایی و بستری در این گروه سنی هستیم هرچند که در حال حاضر اطلاعات ثبت شده و دقیقی از این بیماری در کودکان منتشر نشده است.
وی تاکید کرد: شواهد نشان می دهد که علائم بالینی در این سویه تقریباً مشابه سویه های قبلی است و کودکان معمولاً با علائمی مانند خستگی، سردرد، سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، تب و یا همراه لرز، بدن درد، قرمزی و سوزش چشم و گاهی اوقات با علائم گوارشی مثل اسهال، دل درد و استفراغ مراجعه میکنند و این سویه می تواند خود را به عنوان بیماری خروسک یا برونشیولیت که با سرفه های خروسکی و صدادار و خس خس سینه همراه است، نشان دهد.
وی اظهارداشت: خوشبختانه این سویه نسبت به سایر سویه ها بیماری کمتری ایجاد می کند اما با توجه به گستردگی و سرایت بالای آن تعداد بیشتری از افراد درگیر آن می شوند لذا شانس اینکه گروهی از کودکان به ویژه کودکان دارای بیماری زمینه ای از جمله بیماری ریوی، قلبی، آسم، نورولوژیک، نقص ایمنی، دیابت و ... بدحال و نیاز به بستری پیدا کنند، بیشتر می شود و بی تردید افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به ویروس دچار علایم خفیف بیماری می شوند اما کودکان به دلیل اینکه واکسینه نشده اند و اکثراً ایمن نیستند با علائم شدیدی چون تب، لرز، بدن درد و علامت های پر سروصدا مواجه می شوند.
وی یادآورشد: معمولاً پس از مراجعه اولیه به پزشک به دلیل اینکه اکثر بیماران دارای علایم خفیف بیماری هستند نیازی به اقدامات تشخیصی و درمانی خاصی ندارند و تجویز مسکن، تب بر و درمان خانگی ضد سرفه کفایت می کند لذا در درمان اکثر بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون نیازی به تجویز آنتی بیوتیک نمی باشد.
این متخصص توصیه کرد: با توجه به اینکه تعداد موارد ابتلا به ویژه در موارد سرپایی بالا است، رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و شست وشوی دست ها بیش از قبل توصیه می‌شود و در عین حال سنینی که واکسیناسیون برایشان مجاز شناخته شده است، توصیه می‌کنیم که زودتر و حتما تزریق واکسن را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار