۱۳ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از پنج هزار میلیارد ریال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ 04 February 2022

رییس سازمان صنعت معدن تجارت اصفهان گفت: این طرح ها دیروز و امروز با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

ایرج موفق با اشاره به بازدید از شهرک های صنعتی مورچه خورت، مبارکه و جی و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و تولیدی اضافه کرد: طرح توسعه چند شرکت تولیدی نیز در این برنامه کلنگ زنی شد.

موفق، اظهارداشت: در ۲ سال گذشته ۶۴۲ واحد صنعتی تعطیل استان اصفهان با کمک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه اقتصادی بازگشته‌اند و زمینه اشتغال کارگران فراهم شده است.

وی به ارائه تسهیلات بانکی ۳۸ هزار میلیارد ریالی برای رونق تولید و رفع موانع در سال جاری اشاره کرد و گفت: این اعتبار بخش های صنعتی را فعال و زمینه اشتغال نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان تصریح کرد: در ۲ سال گذشته یکهزار و ۳۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان صورت گرفته و اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی نرخ بیکاری این استان را در زمان حاضر ۱۰.۹ درصد اعلام کرد که در مقایسه با سال‌های گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در بهره برداری از این طرح ها گفت: ایجاد مزیت بین کالاهای تولیدی داخل، رونق بازار و رغبت مشتریان را رقم می‌زند.

محمد مهدی برادران افزود: ایجاد رقابت داخلی به ارتقای کیفیت کالاها کمک می‌کند و هر چقدر امکانات داخلی بهتر بشود آنگاه مردم میل و اقبال خوبی برای خرید از آن‌ها پیدا می کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کاهش قیمت کالاهای داخلی را برای رونق تولید مهم دانست و تصریح کرد: برای این کار پویش حفظ قیمت و مدیریت بهای مواد اولیه داخلی کارساز و اثر بخش می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع تحریم‌ها و تقویت ارتباطات بین المللی به رونق تولید کمک می‌کند، اظهارداشت: تولیدکنندگان داخلی باید به سمت ارتقا کیفیت در محصولات برای فروش در ایران و صادرات به دیگر کشورها بروند.

برادران همچنین به تسهیل شرایط برای توسعه خدمات و جهش در بخش اقتصادی اشاره کرد و گفت: سیاست دولت برای حمایت از تولیدات درون کشور و کمک به رفع موانع پیش روی شهرک های و واحدهای صنعتی است.

وی اختصاص تسهیلات بانکی به شرکت‌های کوچک تولید محصولات خانگی را یکی از اقدامات اخیر برای حمایت از این عرصه عنوان و اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با انعقاد تفاهم نامه با بانک مرکزی به دنبال ارائه وام به این شرکت‌ها و رفع معضل نقدینگی آنان است.

وی ادامه داد: توزیع نقدینگی برای شرکت های کوچک و بزرگ و بنگاه های خرد امکان رونق اقتصادی را فراهم و اشتغال های زودبازده ایجاد می‌کند.

رییس هیات مدیره یک گروه صنعتی نیز روز جمعه در بهره‌برداری از یک کارخانه با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تقویت و ارتقای اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در شرایط کنونی، نیازمند تکمیل زنجیره ارزش و عدم خام فروشی در صنایع پتروشیمی به عنوان یک صنعت مادر و ارزش آفرین  است.
محمد کریمیان  روز جمعه در آیین بهره‌برداری از کارخانه سپید پرتو (زیرمجموعه گروه بسپار شیمی سپیدان) با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با بیان این مطلب افزود: این واحد به تولید کامپاند و مستربچ با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار تن درسال بت اشتغال‌زایی مستقیم حدود ۲۰۰ نفر می پردازد.
وی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های پیش‌آمده در صنعت لوازم‌خانگی و سایر صنایع و خروج برندهای معروف خارجی از بازار ایران شرکت‌های تولیدکننده داخلی سهم بیشتری از بازار به دست آورده و درنتیجه قطعات پلیمری تولیدشده با مستربچ و کامپاند نیز در داخل تولید شده و رشد روزافزونی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :