معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: ۵۶۰ طرح آبرسانی عشایری در سه سال اخیر در کشور با هدف تامین آب پایدار و سالم تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 02 February 2022

مهدی میزبان افزود: اجرای این تعداد پروژه که در قالب طرح‌های کوچک، متوسط و بزرگ انجام شد بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت. 

وی اضافه کرد: عمده اعتبار این طرح‌ها از صندوق توسعه ملی بود و گام مهمی در تامین آب پایدار و سالم برای این قشر پرتلاش به شمار می‌رود. 

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران اضافه کرد: بخشی از پروژه‌ها در قالب لوله کشی و بخشی دیگر به‌صورت مجتمع‌های آبرسانی بود و بطور تقریبی تمام استان‌های کشور را شامل می‌شود. 

میزبان با بیان اینکه حمایت از تولید و تسهیل در زندگی عشایری ۲ رویکرد اصلی سازمان امور عشایر ایران است اظهار داشت: بر همین اساس طرح‌های مرتبط انجام می‌گیرد. 

وی با اشاره به دهه فجر امسال گفت: در این ایام ۲۲۰ طرح و بیشتر در زمینه تولید و طرح‌های آبی در کشور با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد. 

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: پروژه‌های مرتبط با طرح‌های آبی دهه فجر امسال در مقایسه با سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافت. 

 معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران به منظور حضور در کارگروه ملی مدیریت چرا و کنترل کوچ و حفظ زیست بوم منطقه زاگرس که با حضور مدیران ملی و استانی این بخش و با هدف تبیین برنامه‌ها در محل تالار اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان برگزار شد به این خطه سفر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :