رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به ضرورت همراه داشتن زنجیر چرخ برای مسافرت در این فصل سال خاطرنشان کرد: اطمینان از سلامت برف پاک کن و بخاری خودرو از دیگر مواردی است که رانندگان باید به آن توجه کنند.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴ 20 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 29/10/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------
سارق سیم و کابل برق با 32 فقره سرقت 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری سارق سیم و کابل برق با 32 فقره سرقت در شهرستان های نکا ، بهشهر و میاندرود خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" در تشریح این خبر گفت: با عنايت به وقوع سرقت سيم برق و کابل مخابراتي و نارضايتي شهروندان از قطعي برق، مراتب به صورت ويژه با برگزاري جلسه فرعي قرارگاه مبارزه با سرقت در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با تجزيه و تحليل دقيق از زمان و مکان وقوع جرم، بازديد ميداني از محلهاي وقوع جرم، بررسي شيوه و شگرد و انجام تحقيقات محلي مشخص شد یکی از سابقه داران سرقت کابل برق در این سرقت ها نقش دارد.
رئیس پلیس آگاهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه متهم پس از سرقت های متوالی در یکی از استان های همجوار مخفی شده بود، تصریح کرد: ماموران این پلیس با نیابت قضائی نامبرده را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی شهرستان نکا منتقل کردند.
سرهنگ قیصری با اشاره به اینکه متهم به در تحقیقات پلیسی و بازجویی های بعمل آمده به 32 فقره سرقت کابل برق هوایی در شهرستان های بهشهر، نکا و میاندرود اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: پرونده پس از تشریح صحنه و دعوت از نماینده اداره برق تکمیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آنطریق روانه زندان شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان با بیان اینکه پلیس با مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع دارد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
-------------------------
بازگشایی محور کندوان 
رئیس پلیس راه استان مازندران از بازگشایی محور کندوان از ساعت 6 عصر روز گذشته با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه مستقر در این محور خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یداله جهان تاب"در تشریح این خبر،گفت: محور کندوان که به علت بارش شدید برف و کلاک مسدود شده بود با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه مستقر در این محور از ساعت 6 عصر روز گذشته بازگشایی شد و تردد در آن جریان دارد.
وی افزود: علی رغم بازگشایی این محور، به هموطنان عزیز توصیه می کنیم از تردد غیرضروری در جاده های کوهستانی خودداری کنند.
رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به ضرورت همراه داشتن زنجیر چرخ برای مسافرت در این فصل سال خاطرنشان کرد: اطمینان از سلامت برف پاک کن و بخاری خودرو از دیگر مواردی است که رانندگان باید به آن توجه کنند.
سرهنگ جهان تاب در پایان یادآور شد: هموطنان عزیز در صورت ضرورت تردد در محورهای بین استانی، حتما قبل از حرکت از وضعیت جاده ها مطلع شوند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران در خاتمه بر رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و از رانندگان عزیزی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را خواست: ضمن مدیریت سفر و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .
-------------------
دستگيري 8 سارق و کشف 28 فقره سرقت در بهشهر 
فرمانده انتظامی بهشهر از کشف 28 فقره انواع سرقت با دستگیری 8 سارق در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی با اعلام این خبر، بیان داشت: با هدف افزایش احساس امنیت شهروندان و مبارزه با سارقان، اخلاگران نظم و امنیت عمومی و پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز، طرح ارتقاء امنیت محله محور در این شهرستان به اجراء گذاشته شد.
وی افزود: در اجرای این طرح مأموران موفق به دستگیری8 سارق حرفه ای شدند.
سرهنگ عنایتی گنجی از کشف28  فقره سرقت در این طرح خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات 16 معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراکز درمانی و ترک اعتیاد معرفی شدند.
وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات 3 موتور سیکلت و 9 خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم توقیف شدند
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.
-----------------------------
کشف3 خودروی سرقتی با دستگیری سارقان در محمودآباد 
فرمانده انتظامي محمودآباد از دستگيري 3 سارق خودرو با کشف 3 دستگاه خودرو سرقتي و35 فقره لوازم داخل خودرو در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده با اعلام جزئيات اين خبر گفت: درپی وقوع چند فقره سرقت خودرو و تجهیزات و لوازم داخل خودرو، دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي افزود: ماموران از طریق دوربین های تردد خودرویی ،متهمان را شناسایی و در یک عملیات پلیسی سارقان را با خودروی سرقتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد با بيان اينکه سارقان درتحقیقات و بازجویی های پلیس تاکنون به 35 فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرهای همجوار اعتراف کردند اظهار داشت: 2 دستگاه خودروی پژو405 و یک دستگاه پژو پارس سرقتی نیز از آنان کشف شد که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.
سرهنگ حسین زاده درپایان با اعلام اینکه متهمان دستگیر شده در این عملیات با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، گفت: پليس به هيچ وجه اجازه نخواهد داد تا مخلان نظم و امنيت در جامعه آزادانه جولان دهند و از شهروندان درخواست می شود تا در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طريق پل ارتباطي 110 به پليس اطلاع دهند.
----------------------------
پلمب 16 واحد صنفی متخلف در بابل 
فرمانده انتظامي بابل از پلمب 16 واحد صنفی متخلف در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار گفت: به منظور ارتقاء امنيت اجتماعي در سطح اماكن عمومي و ساماندهي صنوف فاقد پروانه كسب و جلوگيري از بروز تخلفات و جرايم صنفي وبهداشتی، طرح کنترل و نظارت بر واحدهاي صنفي و اماکن عمومي توسط ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان اجرا شد.
وی افزود: در نیمه دوم دیماه مجموعاً از 90 واحد صنفی بازدید بعمل آمده که 16 واحد صنفي به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعايت قوانين و مقررات اماكن عمومي و صنفي و یا عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائي پلمب و همچنین 46 واحد صنفی اخطاریه پلمب صادر و به 28 واحد صنفي تذکر داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصريح كرد: با هماهنگي و همكاري مجمع امور صنفي شهرستان با راه اندازي گشت هاي تلفيقي بر صنوف، اقدامات كنترلي و نظارتي انجام می گیرد تا واحدهای صنفی متخلف شناسایی و اقدامات قانونی برای آن ها صورت گیرد و طرح نظارتي پليس شهرستان بر واحدهاي صنفي با جديت و بصورت مستمر ادامه دارد.
------------------------------
کشف 8 دستگاه تولید ارز دیجیتال در میاندورود 
فرمانده انتظامی میاندورود از کشف 8 دستگاه تولید ارز دیجیتال به ارزش 5 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید باقری اظهار داشت: در پی کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یکی از مناطق شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس کلانتری 11 شهرستان  قرار گرفت.
وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل اعلام شده 8 دستگاه تولید ارز دیجیتال در حال فعالیت کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی تجهیزات کشف شده را بالغ بر 5میلیارد ریال براورد کرده اند ،تصریح کرد: در این راستا 2 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ باقری افزود : با اشاره به مصرف بیش از اندازه انرژی توسط دستگاه های تولید ارز دیجیتال از شهروندان خواست: چنانچه اخباری در راستای راه اندازی دستگاه های تولید ارز دیجیتال کسب کردند از طریق فوریت های پلیسی110 موضوع را با ما در میان بگذارند.
-------------------------
دستگیری 3 سوداگر مرگ در سوادکوه شمالی 
فرمانده انتظامي شهرستان "سوادکوه شمالی" از کشف 2کيلو400 گرم مواد مخدر و دستگیری سه سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حمیدرضا فرهودی در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت 3 سوداگر مرگ در این شهرستان با خبر شدند.
فرمانده انتظامی سوادکوه شمالی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان که با دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی شهرستان در حال تردد بودن  دستگیر و در بازرسی از خودروهای آنان مقدار2کیلو400 گرم مواد مخدر تریاک کشف شد.
سرهنگ فرهودی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین عامل به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع ،تزلزل خانواده ها، نگراني و ناامني شهروندان است.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی در خاتمه با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.
-----------------------------
تاثير منفي طلاق در بنياد خانواده 
یکي از نهادهاي بنيادين حفظ و تربيت نوع انساني، خانواده است که در آن کودکان با فراگيري ارزش ها ، هنجارها و تربيت رواني مناسب براي ايفاي نقش مثبت در بزرگسالي آماده مي شوند و مهمترين عامل فروپاشي اين نهاد ارزشمند متارکه يا طلاق است 
امروزه جامعه انساني شاهد افزايش روزافزون نرخ طلاق در جامعه است؛ بطوري که بيم نابودي بنياد خانواده وجود دارد و به دنبال آن جامعه شاهد بروز روز افزون انحرافات اجتماعي، ناهنجاري هاي رواني و انواع بيماري هاي روان پريشي در افراد مطلقه و فرزندان طلاق است.
طلاق شوم ترين سرنوشتي است که ممکن است براي يک خانواده رقم بخورد با اين وجود گاه گريزي از آن باقي نمي ماند .با طلاق رشته ازدواج بين زن وشوهر قطع مي شود وازآن پس براي باز کردن گره و علقه ميان آن دو بايد برخي اقدامات انجام شود.
بعد از طلاق زن بيش تر از مرد احساس شکست مي کند چرا که نتوانسته زندگي خود را حفظ کند به خصوص که اطرافيان نيز براي او نسخه هاي جديد مي پيچد .
تحقيقات نشان داده بين ميزان درآمد زنان و پيامدهاي منفي طلاق رابطه معکوس و معناداري وجود دارد از آنجا که بيش تر موارد فرزندان با ما در زندگي مي کنند ،اگر زنان پشتوانه مالي نداشته باشند از نظر رواني ،خانوادگي و اجتماعي متحمل فشار هاي روحي ،رواني وجسمي بسيار زيادي خواهند بود و البته مشکلات مالي قسمتي از مسائل و مشکلات زنان مطلقه مي باشد .که به پاره اي از آنان اشاره مي شود .
الف )پيامدهاي فردي طلاق بر زنان :
- فشار هاي روحي ورواني ؛سرزنش ديگران
-ياس و افسردگي
-پذيرش نقش هاي چند گانه
-نگراني از ازدواج بعدي و مشکلات فرزندان
-ترس و تنهايي ،سرخوردگي
-مشکلات ناشي از عدم حضانت فرزندان
-در صورت حضانت ،مشکلات تربيتي فرزندان
-احساس ناامني
-کاهش رضايت از زندگي
ب)پيامدهاي خانوادگي طلاق بر زنان :
-عدم حضور در جمع فاميلي و دوستان به دليل باورها و قضاوت هاي غلط
-جلب حمايت فرزندان براي تحکيم موقعيت خويش و موجه جلوه دادن خود
-سرزنش ،تحقير،تهديد و طرد از طرف خانواده و بستگان
-از دست دادن حمايت هاي خانواده خود و خانواده همسر
-اجبار براي ازدواج مجدد
-پيشنهاد غير متعارف اطرافيان
-دلسوزي و راه حل هاي نابجا
ج)پيامدهاي اجتماعي طلاق بر زنان
-مشکلات اقتصادي خود وکودکان و به تبع آن تن دادن به هر شغلي و در هر محيط نامناسب
-عدم پذيرش اجتماعي (اجاره کردن خانه و اشتغال)
-مورد سوءاستفاده قرار گرفتن به علت نياز مالي و جنسي
-افزايش جرايم ،تزلزل اجتماعي ،افزايش هزينه هاي کشور ،اعتياد
-نگهداري فرزندان بزهکار وکودکان خياباني
-افزايش فقر، فساد، فحشا و قتل
-ازدواج موقت و بر هم زدن کانون خانوادگي ديگران
-بدبيني و سوءظن و قضاوت هاي تنگ نظرانه نسبت به زنان مطلقه
-پيشنهاد هاي غير متعارف و غير اخلاقي
پيامدهاي طلاق بر مردان
در طلاق حتي اگر تقاضا از طرف خانم ها باشد که عمدتا اين طور است و يا مقصر زن باشد ،توافقي باشد و يا رضايت کامل زن و در هر صورتي که طلاق انجام پذيرد ،معمولا مردم شوهر را مقصر دانسته و محکوم مي کنند.
مردان پس از طلاق از حمايت خانواده و دوستان و حتي فرزندان خود محروم مي شوند.اين واقعيت باعث شده که مردان پس از جدايي دچار پريشاني و اضطراب هاي شديد روحي ورواني شده و نخستين رفتاري که بروز مي دهند سرکوب احساسات شان است.
الف)پيامد هاي فردي طلاق بر مردان :
-فشار روحي رواني
-ابتلاءبه انواع آسيب ها مثل اعتياد به مواد مخدر و الکل
-اختلالات رفتاري
-خودکشي
-انحرافات جنسي (به تبع قرارگرفتن در معرض بيماري هاي عفوني و ويروسي)
-رفتارهاي غير منطقي ؛کج رفتاري، پرخاشگري ،پريشاني، بي خوابي، حمله هاي شديد اضطرابي و استرسي
ب)پيامدهاي خانوادگي طلاق بر مردان :
-از دست دادن اقتدار و منزلت
-مسايل مربوط به روابط نامادري و فرزندان
-مشکلات ناشي از ازدواج هاي موقت و يا دائم ،عجولانه و ناموفق
-مشکلات ناشي از حضانت و عدم حضانت فرزندان
-از دست دادن پيوندهاي عاطفي و همبستگي با خانواده
-طرد خانوادگي
-اختلاف با ساير اعضاي خانواده
-تن دادن به ازدواج هاي موقت و ازدواج هاي ثانويه
-در صورت ازدواج مجدد،اختلاف با فرزندان همسر
اثرات طلاق بر فرزندان :
طلاق حتي اگر بهترين اتفاق براي همسران باشد ، براي فرزندان غالبا آسيب زننده ترين حادثه است.چون والدين تحت فشار هستند معمولا نمي توانند تکيه گاه مناسب عاطفي براي فرزندانشان باشند و به نياز هاي آنان توجه لازم را داشته باشند .
يکي از مباحث مهم در مورد فرزندان طلاق اين است که آنها طلاق را انتخاب نمي کنند اين کار غالبا بر خلاف ميل و يا بدون رضايت آنان انجام مي شود و حتي اگر شرايط رندگي جديدبراي فرزندان بهتر از قبل باشد ،تصور آنان براين است که به دليل طلاق والدين ،بدترين شرايط را دارند و همين مساله توجيهي براي بسياري از بزهکاري ها، فسادهاي اخلاقي و فرار از منزل خواهد شد. هرقدر کودک بزرگتر باشد در برابرجدايي سازگاري بهتري خواهد داشت .
تاثير طلاق بر پسران :
پسران بيشتر از دختران تحت تاثير طلاق قرار مي گيرند و اين تاثيرات طولاني تر است . پسرهايي که با پدرشان زندگي مي کنند در مقايسه با پسرهايي که با مادرشان زندگي مي کنند سازگاري بهتري دارند .
پسران بعد از طلاق نامنظم و پرخاشگر شده و کنترل اندکي بر خود خواهند داشت .
پسران وابسته و مضطرب ترند و از نظر عزت نفس نيز مشکلاتي خواهند داشت .
در مدرسه نيز مانند خانه به هنگام بازي رفتاري نامعقولانه تر از کودکان خانواده هاي معمولي دارند . اين رفتارها از دو ماه تا يکسال بعداز طلاق ادامه خواهد داشت و از سال دوم ، مشکلات کمترمي شود .
تاثير فقدان پدر، در پسرها بيش از دخترها است، پسران در ازدواج خود نسبت به زنان و همسر خود بدبيني و سوء ظن پيدا مي کنند .
تاثير طلاق بر دختران :
دختراني که با پدرشان زندگي مي کنند در مقايسه با دختراني که با مادرشان زندگي مي کنند، سازگاري کمتري دارند .
دختراني که از پدر دور هستند از لحاظ خصوصيات شخصيتي و رفتاري چندان تفاوتي با آنهايي که با پدر و مادر زندگي مي کنند ، ندارند .
طلاق بر ازدواج فرزندان دختر تاثيرات منفي بيشتري دارد .
مورد سرزنش همسر و خانواده او قرار مي گيرند .
در مورد تربيت فرزندان خود دچار مشکل مي شوند چون الگوي مناسبي ندارند .
از مردان متنفر شده و به سختي با همسر خود سازگار مي شوند .
پيامدهاي فردي طلاق بر فرزندان :
تا 4 سالگي استنباطي از مفهوم طلاق ندارند .
از 6 سالگي که مفهوم طلاق را مي فهمند دجار افت تحصيلي و ترک تحصيل مي شوند چون درک روشني از رابطه علت و معمولي ندارند ، خود را مقصر دانسته و گناه جدايي والدين را به گردن خود مي بينند .
نوجوانان به علت ماهيت خاص نوجواني به سختي با شرايط جديد سازگار مي شوند خلاء عاطفي ، احساس بي پناهي ، درماندگي ، افسردگي و انزوا ، اختلال شخصيت ، اختلال در هويت فردي ، تجربه عقده حقارت ناشي از محروميت از محيط خانوادگي ،
مشکلات جسمي ، بي اشتهايي و ناراحتي، فرار از منزل، کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس از پيامدهاي طلاق بر فرزندان است.
پيامدهاي خانوادگي طلاق بر فرزندان:
فرزندان حتي اگر بخواهند با نامادري و ناپدري سازگار و مهربان باشند در مقابل والديني که از آن محروم هستند احساس گناه مي کنند و همين امر مانع از سازگاري آنان مي شود .
فرزندان طلاق حتي از يکي از والدين خود نيز نمي توانند به خوبي بهره مند باشند ،چون والدين بعد از طلاق دچار گرفتاريهاي مضاعف از همه نظر خواهند شد .
پيامدهاي اجتماعي طلاق بر فرزندان :
- ارتکاب جرم و بزه
- پرخاشگري و ناسازگاري با اطرافيان ، فرار از منزل و ولگردي .
- خودکشي
- کاهش ميل به ازدواج از سوي مردم با فرزندان طلاق
- مورد سوء استفاده جنسي ، قاچاق ، سرقت و...
- ترحم ، تحقير ،بدبيني و سوء طن جامعه
- فساد ، فحشاء ، اعتياد
- بي انگيزه شدن براي ادامه تحصيل و اشتغال
عوامل درخواست طلاق از سوي زنان :
-عدم تفاهم اخلاقي، ناسازگاري زن، عدم تمکين و ترک منزل توسط زن .
-عدم تامين جاني، هتک حرمت زناشويي، بيماري هاي صعب العلاج زن.
-اختلالات جنسي و عقيم بودن زن.
-اشتغال زن،مهريه سنگين.
-زنداني بودن زن، هزينه هاي سنگين مراسم عروسي
براي بررسي دقيق تر هر مورد طلاق ضروري است به تفکيک سطح تحصيلات، ميزان درآمد، طبقه اجتماعي و مسايلي از اين دست مورد تحليل قرار گيرد و براي تقويت ضريب استحکام پيوندهاي خانوادگي، بايد به فکر ايجاد نهادهاي مدني در اين حوزه بود.
گردآورنده :کارمند "نرگس رضازاده" کارشناس مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر
-----------------------------------------  

 

سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار