سرهنگ حسینی در پایان ضمن هشدار به قاچاقچیان و افراد سودجو که اعمال مجرمانه آنان از دید پلیس مخفی نخواهد ماند، از شهروندان خواست هرگونه اقدامات و فعالیت‌های مربوط به مزارع استخراج ارزهای دیجیتال را از طریق شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 11 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21/10/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
خاموشی ماینرهای یک واحدمسکونی در ساری 
جانشین انتظامی استان مازندران از کشف 18 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش 8 میلیارد و500 میلیون ریال از یک واحدمسکونی در ساری خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید موسی حسینی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر استفاده از دستگاه های تولید ارز دیجیتال در منزل مسکونی محدوده جاده ساری به قائمشهر، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری 11 امیر مازندرانی ساری با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از این واحد مسکونی،  18 دستگاه ماینر قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی دستگاه های کشف شده 8 میلیارد و500 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این راستا یک متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسینی در پایان ضمن هشدار به قاچاقچیان و افراد سودجو که اعمال مجرمانه آنان از دید پلیس مخفی نخواهد ماند، از شهروندان خواست هرگونه اقدامات و فعالیت‌های مربوط به مزارع استخراج ارزهای دیجیتال را از طریق شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.
-------------------
توقیف موتورهای سنگین قاچاق در گلوگاه 
فرمانده انتظامی گلوگاه از توقیف 2 دستگاه موتورسنگین قاچاق به ارزش 2میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود کلوانی در تشریح این خبر، گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در حین اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برقراری نظم و امنیت عمومی، 2 دستگاه موتورسنگین غیرمجاز را حین تردد متوقف کردند.
وی افزود: موتورسیکلت های متوقف شده که فاقد هرگونه مدارک گمرکی، شناسایی و مالکیت بود، توقیف و راکبان آن را نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ارزش موتورسیکلت های قاچاق کشف شده را بالغ بر 2 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت های کشف شده به سازمان اموال تملیکی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .
سرهنگ کلوانی در خاتمه با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است،از مردم خواست: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .
------------------------
نقش موثر کلاه ایمنی در کاهش صدمات بدنی به راکبان موتورسیکلت 
رئیس پلیس راه استان مازندران استفاده از کلاه ایمنی را در کاهش صدمات بدنی وارده به راکبان موتورسیکلت موثر دانست 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مراسم اهداء کلاه ایمنی و کارگاه آموزشی با حضور رئیس پلیس راه استان مازندران، فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده شهرستان میاندورود در روستای زید سفلا با حضور اهالی و موتور سواران برگزار شد.
سرهنگ یداله جهان تاب، هدف اصلی این کارگاه آموزشی را حفظ جان و نحوه صحیح اصول رانندگی وسیله نقلیه موتور سیکلت و تصمیم بر گسترش و ترویج استفاده از کلاه ایمنی عنوان کرد.
وی با اشاره بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان موتورسیکلت گفت: با توجه به اینکه موتور سیکلت فاقد هرگونه حفاظ برای محافظت از جان راکبان آن است، استفاده از کلاه ایمنی در کاهش صدمات بدنی وارده به راکبان موتورسیکلت تاثیر بالایی دارد.
رئیس پلیس راه استان مازندران با بیان اینکه کلاه ایمنی، تلفات موتورسواران را به یک‌ دهم کاهش می‌دهد، تصریح کرد : استفاده از کلاه ایمنی استاندارد، سرعت ضربه به جمجمه و نیز شدت ضربات را کاهش می دهد به گونه ای که مانع برخورد شدید مغز با جمجمه در اثر ضربه وارد شده به سر می‌شود.
سرهنگ جهان تاب در پایان با بیان نکات آموزشی در خصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی و همچنین خطرات استفاده از موتور سیکلت در فصل پاییز و زمستان به خصوص در هوای بارانی به موتور سیکلت سواران توصیه کرد.
در این مراسم به موتور سوارانی که دارای گواهینامه رانندگی مجاز بوده اند و وسیله نقلیه آنان دارای مدارک شناسایی بوده کلاه ایمنی اهدا شد.
-------------------------
دستگیری سارق حرفه ای خودرو در نور 
فرمانده انتظامی نور از دستگیری سارق حرفه ای خودرو با 2 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی سرقت یک دستگاه خودروی پراید در نور موضوع در دستور کار کلانتری ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه و تحقیقات گسترده پلیسی موفق به شناسایی سارق به نام"م – د" شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، خاطر نشان کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را که قصد فرار به یکی از استان های همجوار را داشت، دستگیر کردند.
سرهنگ داداش تبار خاطرنشان کرد: نامبرده در ادامه تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به 2 فقره سرقت اموال خودرو در این شهرستان نیز اعتراف کرد، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و موضوع در دست بررسی است.
---------------------
دستبند پلیس آمل بر دستان سارقان خودرو 
فرمانده انتظامي آمل از دستگيري سارقان حرفه ای خودرو و کشف 10 فقره سرقت خودور و قطعات داخل خودرو در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ذات الله رضوانی گفت: در پی وقوع سرقت وسایل نقلیه در سطح شهرستان، موضوع در دستورکار پلیس تخصصی این فرماندهی قرارگرفت.
وی با اشاره به اینکه متهمان بطور همزمان در قسمت های مختلف شهر اقدام به سرقت می کردند، افزود: پس از انجام تحقیقات، متهمان توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی شدند.
فرمانده انتظامي آمل تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی از محل اختفای متهمان اطلاع و با هماهنگی های قضائی، سارقان را در یک عملیات ضربتی دستگیرکردند.
سرهنگ رضوانی با بيان اينكه متهمان در بازجویی های بعمل آمده به10فقره سرقت از جمله، 2 فقره سرقت خودرو و 8 فقره سرقت قطعات داخل خودرو اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائي معرفی و از آن طريق روانه زندان شدند.
----------------------
اعتراف 5 سارق حرفه‌اي به 26 فقره سرقت منزل در بهشهر 
فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری 5سارق حرفه ای و کشف 26 فقره سرقت منزل خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی گنجی اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل در بهشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیگیری سرنخ های موجود، موفق به شناسایی 5 سارق حرفه ای شدند و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: سارقان در تحقیقات مقدماتی پلیس به 26 فقره سرقت منزل اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عنایتی در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای امنیتی، در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.
----------------------
کشف 7 تن چوب جنگلی قاچاق در نوشهر 
فرمانده انتظامی نوشهر از کشف 7 تن چوب جنگلي قاچاق به ارزش 210 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر درویشی در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به دو دستگاه خودرو نیسان حامل بار چوب مشکوک و برای بررسی آن را متوقف کردند.
وی به كشف 7 تن چوب جنگلی قاچاق از نوع گردو و راش در بازرسی از خودرو های مورد نظر اشاره كرد و افزود: در اين رابطه 2 نفر  دستگير و با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر با بیان اینکه چوب‌های کشف شده به منابع طبیعی تحویل داده شد، خاطرنشان كرد: كارشناسان ارزش ريالي چوب‌هاي كشف شده را 210 ميليون ريال برآورد كردند.
سرهنگ درویشی در پايان با اعلام اينكه منابع طبیعی و جنگل از مواهب الهی برای استفاده عموم است و همه باید در حفظ آن کوشا باشیم از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.  

خبر: سلمان مهدوی

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار