نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه اختتامیه جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در قائم‌شهر برگزار می‌شود، گفت: همان‌طور که احیای امر اهل بیت لازم است، احیای امر قرآن نیز لازم‌تر است.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸ 07 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در جلسه هماهنگی جهت برگزاری جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در ساری اظهار داشت: در حکمی که رهبر انقلاب اسلامی درباره برگزاری این جشنواره به بنده اعطا فرمودند، اظهار داشتند، مردم مازندران برجستگی‌های زیادی دارند. خوب یکی از این برجستگی‌ها در حوزه قرآن بوده که اینگونه خوش درخشیدند و سهمیه بیشتری که در این حوزه دارند نشان از علاقه‌مندی، استعداد، استقبال و ظرفیت بالای مردم این استان است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره نیازمند امکانات و حضور فیزیکی همه دستگاه‌ها به‌ویژه صدا و سیما بوده و دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگی می‌توانند مشارکت داشته باشند باید پای کار بیایند و مردم و خیرین نیز باید در این بخش کمک کار باشند.

نماینده ولی فقيه در مازندران با بیان اینکه این جشنواره به‌صورت کمی و کیفی باید به‌گونه‌ای که از مردم مازندران انتظار می‌رود، باشد، یادآور شد: همان‌طور که احیای امر اهل بیت لازم است، احیای امر قرآن نیز لازم‌تر است.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: امید می‌رود در آینده استان مازندران گام‌های بهتر و بیشتری را به همت مردم مومن، قرآن‌دوست، قرآن‌خوان و قرآنی‌پرور در راستای احیای امر قرآن بردارند.

نماینده ولی فقيه در مازندران: احیای امر قرآن لازم است؛ برگزاری اختتامیه جشنواره تلاوت‌های مجلس در مازندران

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه بعد از برگزاری همزمان جشنواره‌های تلاوت‌های مجلسی در سراسر کشور در استان مازندران نیز به لطف همه عزیزان فرهنگی تلاوت‌های مجلسی در قائم‌شهر به‌صورت بسیار خوب و باشکوه برگزار شد.

وی افزود: با بررسی‌هایی که اتفاق افتاد و برای نخستین‌بار بعد از ۱۵ سال، بحث اختتامیه کشوری از تهران خارج و به استان مازندران واگذار شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اينکه برای نخستین‌بار قاری برتر از سوی مردم انتخاب می‌شود، گفت: این موضوع سبب ایجاد شور و هیجان خاصی در بین مردم ایجاد می‌کند.

زارع با بيان اينکه با بررسی‌های به‌عمل آمده میزبانی مراسم اختتامیه به مازندران واگذار شد، گفت: استان مازندران از ۲۳ لغایت ۲۵ آذر میزبان قاریان برتر کشوری است و نفرات برگزیده پس از انتخاب از سوی مردم به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

وی افزود: ۹ کارگروه مختلف در حوزه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، مدعوین و سایر موارد در شهرستان قائم‌شهر تشکیل شد و تلاش می‌کنیم تا اتفاق خوبی در سطح استان رقم بخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با قدرداني از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به‌خاطر تقبل بخشی از هزینه‌های این جشنواره، خاطرنشان کرد: این رویداد فاخر فرهنگی برای نخستین‌بار در استان مازندران اجرا می‌شود و در برنامه افتتاحیه و اختتامیه این مراسم نیز مدیران ارشد کشور حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار