امام جمعه ساری با اشاره به اينکه مسئولان باید به قانون ویژه معلولان توجه جدی داشته باشند، گفت: معابر و اماکن عمومی باید برای معلولین مناسب‌سازی شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 03 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان در مصلی امام خمینی (ره) ساری اظهار داشت: امروز نیروی دریایی ما به نقطه‌ای از قوت رسیدند که ۴۵ هزار کیلومتر از اقیانوس‌های دنیا را می‌توانند طی کنند بدون‌آنکه از ۵۵ بندری که عبور می‌کنند، کمک بگیرند و این یک افتخار است.

وی افزود: امروز دلاورمردان نداجا، خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و شاه‌راه‌های دریایی رفت و آمد کشتی‌ها را محافظت و پاسداری می‌کنند و بنده از این حضور و فداکاری‌های آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

امام جمعه مرکز استان با اشاره به دوازدهم آذرماه سالروز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با بیان اينکه یکی از درخشان‌ترین اقدامات بعد انقلاب نوشتن قانون اساسی است، گفت: قانون اساسی ما بسیار پیشرفته است.

محمدی لائینی با اشاره سالروز معلولین گفت: مسئولان باید به قانون ویژه معلولان توجه جدی داشته باشند. معابر و اماکن عمومی باید برای معلولین مناسب‌سازی شود.

وی با اشاره به سویه جدید کرونا به‌نام اُمکرون گفت: اخیرا" مشاهده می‌شود که محافل و دورهمی‌های خانوادگی در حال ترویج است و توصیه می‌کنم مجالس و محافل برگزار نشود حال اگر مردم قصد برگزاری این مجالس را دارند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از پذیرایی در این محافل خودداری شود.

امام جمعه مرکز استان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: دوره جدید مذاکرات عزتمندانه‌تر از گذشته در حال انجام است اما باید مراقب بود تا این مذاکرات فرسایشی نشود.

محمدی لائینی تصریح کرد: برگزاری این مذاکرات باید در تهران دنبال شود چراکه ایران در حال دستیابی به گوهری است که به دست توانمند دانشمندان همین کشور کشف شده و آنهایی که قصد مذاکره در این‌باره دارند باید خودشان به تهران مراجعه کنند.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید ایلام گفت: رهبر انقلاب فرمودند صدام جنایات خود را به پشتوانه مدعیان حقوق بشر انجام داد، همان‌ها امروز ما را به به جُرم و نقض حقوق بشر مواخذه می‌کنند. در صورتی‌که پشتیبان تمام جنایات صدام اعم از سلاح و مهمات و کمک‌های تجهیزاتی و اطلاعاتی از سوی همین کشورها انجام می‌گرفت.

امام جمعه مرکز استان با بیان اينکه آن گرگ‌ها امروز مدعی حقوق بشر شده‌اند، گفت: این‌ها سزاوار همان جمله تاریخی امام راحل(ره) هستند که با صدای رسا و بلند به راس استکبار و بزرگترین ناقض حقوق بشر، آمریکای جنایتکار بگویند، مرگ بر آمریکا.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار