سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چانه‌زنی‌های ملی برای رفع مشکلات اصفهان با تلاش نمایندگان مجلس و شورا درحال انجام است.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ 10 November 2021

علی صالحی در نشست فصلی با خبرنگاران گفت: برای رفع موضوعات شهری از گذشته بعضی ریل‌گذاری‌ها شده و خود را ملزم به پایبندی به آن می‌دانیم تا به تدریج تغییر ریل در بودجه ۱۴۰۱ رخ دهد.

وی افزود: شکل‌گیری گفتمان مشترک بین مجموعه شورای شهر و شهرداری یک نقشه راه خواهد بود که با همگرایی موجود بین اعضای شورای شهر، مسوولان شهری و منتخبان مردم در مجلس به نتایج خوبی خواهد رسید و تغییر کیفی و کمی در زندگی مردم با روشن شدن مصادیق آن در پروژه‌های آتی شهر تبلور می‌یابد.

صالحی با اشاره به شعار اصفهان شهر زندگی برای ششمین دوره شورای شهر اصفهان تصریح کرد: وحدت و همگرایی بین اعضای دوره ششم شورای شهر به حد مطلوبی ایجاد شده و همگی آبادانی و توسعه شهر اصفهان را مدنظر دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: سامانه سوت‌زنی شورای اسلامی شهر در راستای سالم‌سازی فضای اداری و شفافیت در شهرداری اصفهان آماده است و در سه سطح شورای شهر، بازرسی و سایر دستگاه‌ها رخ می‌دهد تا شفافیت مالی در این حوزه‌ها تحقق یابد.

وی با بیان اینکه فرونشست با نگاهی کارشناسی، علمی و عملی قابل رفع است، اضافه کرد: نوع پیشرفت و حرکت کالبدی شهر قابل کنترل است و با الزام شورای شهر پهنه‌بندی زمین‌ها در معاونت شهرسازی درحال انجام است تا بتوان با خطرات احتمالی فرونشست مقابله کرد.

صالحی با تاکید بر توجه شورای شهر در اجرای پروژه‌های کلان عمرانی روی زمین مانده، عدالت‌محوری و محله‌محوری در راستای رفع مشکلات اساسی شهر، خاطرنشان کرد: رفتن به سمت بودجه‌های سیاستی و مستمر، سهام‌گردانی، تغییر شیوه‌های مشارکت، اخذ اوراق مالی، صندوق پروژه از جمله اقدامات مدیریت شهری برای افزایش ظرفیت‌های درآمدی شهر خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری علاوه بر آنکه خود در موضوع آب ذی‌نفع است و به دنبال جمع کردن سایر ذی‌نفعان نیز بوده و قصد دارد تمام آن‌ها را در یک مسیر هم‌راستا کند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه "اصفهان ۱۴۰۵" دچار ضعف بوده و به‌صورت کالبدی طرح‌ریزی شده است، ادامه داد: برنامه جامع نیز دچار موازی‌کاری شده و بین شهرداری و دستگاه‌های استانی به ویژه در بافت فرسوده اختلاف است که امیدواریم تلاش‌ها جمع‌بندی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :