دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از آزادی ۵۴ زندانی در قالب اعطای مرخصی منجر به آزادی خبر داد و گفت: استان کرمانشاه در سال‌های اخیر در اجرای طرح مجازات جایگزین حبس پیشتاز بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 06 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه شهرام کرمی در بازدید از مجتمع حرفه آموزی و کادر درمانی زندان ماهیدشت کرمانشاه، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر دستگاه قضایی در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با ایجاد صلح و سازش از زندانی شدن افراد جلوگیری کنیم، افزود: این تلاش‌ها به منظور جلوگیری از تبعات منفی زیادی است که زندانی شدن فرد برای خودش، خانواده اش و جامعه به همراه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از اجرایی شدن طرح مجازات جایگزین حبس هم به عنوان یکی دیگر از رویکرد‌ها برای جلوگیری از زندانی شدن افراد یاد کرد و گفت: خوشبختانه این طرح طی سال‌های گذشته به خوبی در کرمانشاه اجرا شده و از استان‌های پیشتاز کشور هستیم.

کرمی ادامه داد: تلاش می‌شود برای افرادی هم که نمی توان از زندانی شدن آن‌ها جلوگیری کرد، اقداماتی انجام گیرد تا زندان به محیطی مفید و کانونی برای اصلاح و تربیت آن‌ها تبدیل شود.

کرمی با تاکید بر لزوم گسترش مقوله مهارت آموزی و اشتغال در زندان‌های کرمانشاه، خاطر نشان کرد: این مسئله می‌تواند روی سلامت جسمی و روحی زندانیان تاثیر زیادی بگذارد.

وی اضافه کرد: از طرفی زندانی با مهارت آموزی برای بازگشت به جامعه به یک نیروی کار ماهر تبدیل و احتمال اینکه پس از آزادی دوباره به سمت جرم برود بسیار کم خواهد شد، همچنین کار فرهنگی می‌تواند زمینه رشد و بالندگی را در زندانیان فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به بازدید خود از زندان ماهیدشت، بیان کرد: در این بازدید که به دنبال سلسه بازدید‌ها از زندان‌های کرمانشاه صورت گرفت، به همراه معاونین و تعدادی از قضات در جریان مشکلات قضایی جمعی از زندانیان قرار گرفتیم.

کرمی یادآورشد: در جریان این بازدید و بررسی پرونده‌های زندانیان، ۵۴ نفر از افراد زندانی در قالب اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان رهایی یافتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار