معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امروز در تقویم جمهوری اسلامی ایران را روز نوجوان نامیده اند روزی که باید برای همه نوجوانان ایران اسلامی درسی باشد که از سیره راه منش و روش شهید محمد حسین فهمیده بهره مند بشوند.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 31 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،معصومه انصاری در مراسم افتتاحیه استانی جشنواره علمدار و طرح لاله های روشن، که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده برگزار شد افزود: این نوجوان قهرمان به فرموده معمار کبیر انقلاب، رهبر نامیده شدند، چرا که این شهید بزرگوار با یک اقدام بهنگام، به موقع شجاعانه با بصیریت و دلاورانه کار ارزشمندی انجام داد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه شهید محمد حسین فهمیده، با ایمان، اعتقاد و توکل بر خدا واقعه ای را در تاریخ دفاع مقدس آفرید، گفت: نام این بزرگ مرد تاریخ برای همیشه در جهان زنده ماند.
این مقام مسئول با بیان اینکه شهید فهمیده از همان ابتدای انقلاب فعالیت های خود را با توجه به سن کم آغاز کرد افزود: سن تقویمی نیست که حکم می کند، این سن اعتقادی رشد بلوغ فکری و بصیرت و باور هست که انسان ها را بزرگ و رهبر می کند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ایشان از همان ابتدا فعالیت های خود را آغاز می کند اما هر جایی که میرفت او را برمی گردانند و می گفتند دانش آموز ۱۱، ۱۲ ساله نمی تواند اینجا حضور داشته باشد، یادآورشد: ایشان در دوران دفاع مقدس به سوی جبهه های حق علیه باطل می شتابد و کاری می کند که اسمش تن خیلی ها را به لرزه در می آورد.
وی به رشادت این نوجوان ایرانی در مواجه با دشمنان اشاره کرد و گفت: ایشان وقتی میبیند که تانک های دشمن در حال پیشروی برای محاصره و قتل عام رزمندگان هستند و یک نارنجک بیشتر ندارد، آن را به کمر می بندد و زیر تانک می رود و این یک کار بزرگ در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.
انصاری با تبریک هفته نوجوان و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و همچنین پدافند غیر عامل یادآورشد: اینگونه حرکت ها بهترین نمونه پدافند غیر عامل در برابر همه توطئه های دشمنان است.
انصاری با اشاره به افتتاحیه دومین جشنواره استانی علمدار گفت: از همه دانش آموزان و فرهنگیان تقاضا داریم در فراخوان این جشنوار شرکت و پرچم استان مرکزی با تولیدات محتوای فاخر، عرض ارادت خود را نسبت به سردار سلیمانی و مجاهدت های ۴۰ ساله ایشان نشان دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی همچنین به طرح ملی لاله های روشن نیز اشاره کرد و افزود: امسال سومین سال برگزاری این جشنواره است و مدارس باید یکی از شهدای دانش آموز یا فرهنگی را به عنوان شهید شاخص مدرسه انتخاب کرده و در سومین دوره لاله های روشن شرکت کنند.
وی اضافه کرد: در این جشنواره دانش آموزان باید در رابطه با شخصیت و سیره و منش آن شهید تحقیق و پژوهش کرده و آثار خود را به دبیرخانه مربوطه ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار