امام جمعه بابل با انتقاد از بی‌کفایتی سران سعودی در حادثه منا گفت: سازمان کنفرانس اسلامی پیگیر تغییر مدیریت حج باشد.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 25 September 2015
به گزارش تابناک مازندران حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان بابل با تسلیت شهادت تعدادی زیادی از زائران ایرانی در منا، اظهار کرد: سران جمهوری اسلامی بعد از حادثه مکه در سال‌های گذشته به سران کشورهای اسلامی درباره بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی سعودی‌ها هشدار داده‌اند اما به سبب عدم تمکین سران دولت‌های اسلامی و عدم برخورد، این حادثه تلخ مجددا تکرار شد و امسال حج خونینی را برای مسلمانان جهان رقم زد.
وی با اشاره به اینکه حادثه امروز منا بیانگر بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی سعودی‌ها است، بیان کرد: سال گذشته در اربعین حسینی بیش از 20 میلیون زائر در کربلای معلی شرکت کردند اما با وجود فعالیت گروه تکفیری داعش، با تدبیری که جمهوری اسلامی و کشور عراق به عمل آوردند حتی کوچک‌ترین حادثه‌ای متوجه زائران نشد.
روحانی تصریح کرد: سران دولت سعودی آن قدر غرق در شهوات، نوکری استکبار و کشتار مردم بی‌دفاع یمن شدند که با بی‌لیاقتی، حادثه تلخ مکه خونین را برای مسلمانان جهان رقم زدند.
وی پیگیری جدی این حادثه از سوی دولت سعودی را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای داغدار در این حادثه عظیم باید به شکل جدی پیگیر این موضوع از سوی دولت سعودی باشند و سران سعودی باید نسبت به بی‌کفایتی موجود پاسخگو باشند.
روحانی، یادآور شد: با توجه به وقوع چندین حادثه در حج امسال، سازمان کنفرانس اسلامی باید پیگیر تغییر مدیریت حج باشد تا شاهد این حادثه تلخ در سال‌های آینده نباشیم.
امام جمعه بابل گفت: شایسته است جمهوری اسلامی با رایزنی با کشورهای حادثه‌دیده و حتی کشورهایی که در این حادثه متحمل خسارت جانی نشدند به جد پیگیر این موضوع بوده تا با مسببان این حادثه خونین برخورد جدی شود.
روحانی، این حادثه تلخ  را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده این شهدا و همه مردم ایران و مسلمانان جهان تسلیت گفت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار