جلسه رهنما با معاون اجتماعی ناجا گیلان؛
به گزارش تابناک گیلان،آسیب های اجتماعی، نوعی بی سازمانی اجتماعی است که به شکل مستمر و فزاینده ای ارزش های محوری جامعه را مورد چالش قرار می دهد که در بستر اجتماعی متاثر از اختلال کارکردی در نظم اجتماعی و نابرابری در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می باشد که در...
کد خبر: ۱۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ 04 March 2015
 به گزارش تابناک گیلان،آسیب های اجتماعی، نوعی بی سازمانی اجتماعی است که به شکل مستمر و فزاینده ای ارزش های محوری جامعه را مورد چالش قرار می دهد که در بستر اجتماعی متاثر از اختلال کارکردی در نظم اجتماعی و نابرابری در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می باشد که در عمق، مسایل اساسی نظیر تورم، بیکاری و فقر را تولید و در سطح، انحرافات اجتماعی را در حوزه امنیت عمومی باز تولید می کند.

مدیریت امنیت عمومی، مدیریتی جمعی است که مستلزم مشارکت فعال و همه جانبه سازمان های دولتی، سازمان های مردم نهاد (سمن) و مردم در عرصه فرهنگ عمومی است، بنابراین بایستی از سویی با توسعه فرهنگی به اصلاح، تعدیل و تغییر نگرش نخبگان سیاسی و ادراک عمومی پرداخت تا کنترل و کاهش آسیب ها و انحرافات اجتماعی را صرفا وظیفه پلیس تلقی نکنند و همزمان به توسعه و جذب مشارکت سه گانه مورد نظر با پلیس اقدام نمود و از سوی دیگر به افزایش سطح انتظارات عمومی از پلیس بدون امکانات و ملزومات ضروری دامن نزد.

این نشست مقدمه حل آسیب های اجتماعی گیلان خواهد شد!؟؟

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در نشستی با سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه به موضوعات و چالش های اجتماعی موجود در گیلان پرداختند.

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه افزایش آگاهی جوانان و ارتقا مهارت‌های اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است، اظهار داشت: خلاقیت و پرهیز از کارهای کلیشه‌ای در پیشگیری اجتماعی از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه با کارهای کاربردی می‌توان جوانان را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  توانمند ساخت، افزود: رویکرد پلیس امروز پیشگیری اجتماعی با نگاه جامعه محوری است.
معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان از استعداد و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خوبی برخوردار است، گفت: با استفاده از ظرفیت این سازمان برای هدایت فکری و مهندسی اجتماعی بهره بگیرد که این فرصت خوبی برای پلیس جامعه محور در جامعه اسلامی است.

این نشست مقدمه حل آسیب های اجتماعی گیلان خواهد شد!؟؟

جعفری‌خیرخواه با ارائه راهکارهایی در مورد افزایش احساس امنیت در جامعه و استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور هم افزایی و همپوشانی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با تعامل اداره کل ورزش و جوانان، تصریح کرد: اگر هر سازمان و نهاد به سهم خود در راستای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی گام بردارد، فعالیت‌ها و اقدامات انتظامی و عملیاتی پلیس به حداقل رسیده و این جزء اهداف فعالیت‌های اجتماعی ناجا  است.

در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تقدیر از اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس، اظهار داشت: باید برای هدایت و تنویر افکار عمومی و برطرف کردن مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی جوانان برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گیرد.

مسعود رهنما با تقدیر از جدیت پلیس در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، افزود: این اراده در سازمان ورزش و جوانان وجود دارد تا با فعالیت‌های فرهنگی مشترک با پلیس بتواند در راستای سلامت و امنیت جامعه گام‌های موثری بردارد.

به گزارش تسنیم، مقرر شد فعالیت‌های مشارکتی در قالب تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان مطرح و اجرایی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار