رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه سبقت غیرمجاز اصلی‌ترین عامل فوتی‌های تصادفات رانندگی درون شهرهای استان در یک سال گذشته بوده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۱ نفر در جاده‌های درون‌شهری مازندران کشته شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 22 September 2015
 به گزارش تابناک مازندران از ساری، سرهنگ پاسدار داود قاسمیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی نظیر سرعت غیر مجاز و سبقت عامل اصلی بسیاری از تصادفات  در شش‌ماهه امسال در مازندران بوده است.
وی افزود: سال گذشته 103 نفر در سطح معابر شهری در مازندران بر اثر تصادفات کشته  شدند که امسال این تعداد به 91 نفر رسید که نشان  می‌دهد 12 درصد کاهش داشته  است.
رئیس پلیس راهور مازندران تصریح کرد: هر چه رانندگان ما قوانین را بیشتر رعایت کنند آمار تصائفات کاهش می یابد و ضامن سفری ایمن می‌شود.
قاسمیان گفت: 90 درصد جابه‌جایی‌ها و حمل و نقل از طریق خودرو صورت می‌گیرد که باید این روند به گونه‌ای ساماندهی شود که ناهنجاری و بار ترافیک را ایجاد نکند.
وی به اجرای موفق طرح همیاران پلیس در میان دانش آموزان اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ ترافیک باید به درستی به دانش آموزران، آموزش داده شود زیرا این آموزش و فرهنگ‌سازی تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و تخلفات در جامعه دارد.
قاسمیان گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای قانونمند داشته باشیم باید از کودکی فرزندان خود را به رعایت قانون، به  ویژه قوانین راهنمایی و رانندگی تشویق و آشنا کنیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران افزود: بر اساس ساماندهی سرویس‌های مدارس با نشستی که به شهرداری و آموزش و پروش داشتیم،  قرار بر این شد که از خودروهایی که عمر آنها از 5 سال بیشتراست استفاده نشود . رانندگان باید از سلامت اعصاب و روان برخوردار باشند.
قاسمیان تصریح کرد: از وانت‌بارهایی که اقدام  به سوار کردن دانش آموزان کنند، جلوگیری می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران تصریح کرد: از سال آینده خودروهای دودزا از چرخه ترافیک خارج خواهند شد.
قاسمیان با اشاره به غیر استانداربودن برخی از سرعت گیرها گفت: با تدابیرانجام شده میان شهرداری و راهنمایی و رانندگی باید اشکالات رفع و سرعت گیرها قانونمند شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار