رئیس هیئت کشتی شهرستان بهشهر از تدارک اقدامات برای برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام شهید هاشمی‌نژاد خبر داد و گفت: جلسات اولیه برای این رویداد مهم ورزشی تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 20 September 2015
به گزارش تابناک مازندران شهرام جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان بهشهر با بیان اینکه بهشهر در حال تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های کشتی مازندران است، اظهار کرد: بیشتر موفقیت‌هایی که در کشتی بهشهر به دست آمده، حاصل 12 دوره رقابت‌های جام شهید هاشمی‌نژاد به میزبانی این شهرستان است.
وی درباره اینکه برای برگزاری جام سیزدهم، تاکنون چه قدم‌هایی برداشته شده و آیا زمان برگزاری آن مشخص شده است، گفت: جلسات اولیه تشکیل شد، هیئت کشتی و اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران نیز رایزنی‌ها و مکاتباتی را با فدراسیون کشتی انجام می‌دهند و به احتمال زیاد در اوایل آبان‌ماه سال‌جاری شاهد سیزدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام شهید هاشمی‌نژاد هستیم.
رئیس هیئت کشتی شهرستان بهشهر تصریح کرد: این مسابقات، همچون سال‌های گذشته در رده سنی جوانان با حضور تیم‌های مدعی سراسر کشور و سه تیم خارجی برگزار می‌شود و یکی از معتبرترین رقابت‌های کشتی داخل کشور محسوب می‌شود.
این مربی کشتی با اشاره به اینکه همه‌ساله چهره‌های شاخصی از دل این مسابقات خارج می‌شوند زیرا سطح رقابت‌ها بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: حسن یزدانی ستاره تیم ملی کشتی، دو سال قبل در این مسابقات شرکت کرد و در وزن خود سوم شد اما مسابقات خوبی را به نمایش گذاشت و پس از آن با تجربیات خوبی که به دست آورد، توانست در تیم ملی رده جوانان نیز خوش بدرخشد.
وی اظهار کرد: نتیجه این مسابقات را در رده‌های سنی بزرگسالان، قهرمانی در لیگ نوجوانان استان و حضور در تیم‌های مختلف ملی با حضور کشتی‌گیران بهشهری شاهد هستیم، زیرا به‌ویژه در رده‌های سنی پایه، کشتی‌گیران علاقه‌مند به ورزشگاه آمده و با دیدن رقابت‌هایی که در سطح بالا برگزار می‌شود؛ کشتی صحیح و قهرمانی را یاد می‌گیرند و برای آنها انگیزه و شور قهرمانی ایجاد می‌شود.
رئیس هیئت کشتی شهرستان بهشهر بیان کرد: مسابقات قهرمانی کشتی آزاد مازندران رده سنی بزرگسالان در هشت وزن با حضور همه کشتی‌گیران شاخص از شهرهای مختلف مازندران به میزبانی شهرستان گلوگاه برگزار و تیم بهشهر به قهرمانی رسید.
وی تصریح کرد: این مسابقات به‌نوعی شروع رقابت‌های انتخابی تیم ملی و از اهمیت زیادی برخوردار بوده است که تیم‌ها با آمادگی بسیار بالایی شرکت کردند و منتخبان این‌دوره، رقابت سخت‌تری را در آبان‌ماه امسال‌ برای انتخابی تیم ملی دارند.
این مربی کشتی بیان کرد: تیم بزرگسالان بهشهر در سال گذشته با یک امتیاز کمتر نسبت به تیم اول، در رده دوم قهرمانی کشتی مازندران قرار گرفت که آن یک‌ امتیاز نیز به دلیل اشتباه در جدول امتیازات صورت گرفت، اما امسال کشتی‌گیران بهشهری توانستند با اقتدار و با فاصله 6 امتیازی حریف خود را شکست دهند.
رئیس هیئت کشتی شهرستان بهشهر گفت: در رقابت‌هایی که 25 و 26 شهریورماه در شهرستان گلوگاه برگزار شد، تیم بزرگسالان بهشهر با 48 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و  تیم‌های ساری و قائم‌شهر با 42 و 41 امتیاز دوم و سوم شدند.
جعفری با بیان اینکه کشتی‌ بهشهر در رده سنی پایه نیز افتخارات خوبی را به دست آورده است، افزود: دو ماه پیش نیز در لیگ نوجوانان استان مازندران که با حضور 23 تیم برگزار شد، نوجوانان بهشهری با اقتدار به قهرمانی دست یافتند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ سیزدهمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد بتواند با استفاده از تجربیات 12 دوره قبل، نتایج خوبی را برای کشتی کشور به‌ویژه دیار کشتی‌خیز و پهلوان‌پرور مازندران به ارمغان بیاورد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار