فرماندار فریدونکنار از استقرار همه ادارات در شهرستان فریدونکنار در ماه‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 17 September 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان فریدونکنار، مهرداد ابراهیمی  در نخستین همایش بررسی راهکارهای توسعه این شهرستان که در مجتمع شهید رجایی کمیته امداد فریدونکنار برگزار شد، گفت: در مرحله گذار مدرنیسم هستیم و نیز با همین مسیر راه خود را پیش گرفته و باید به‌روز باشیم.
وی با بیان اینکه توسعه یک فرآیند ادامه‌دار است، افزود: دولت تدبیر و امید روند توسعه همه‌جانبه کشور را در پیش گرفته است.
فرماندار فریدونکنار با اعلام اینکه در مسیر توسعه پایدار توجه ویژه به تکنولوژی امری حیاتی است، خاطرنشان کرد: کشاورزی، صنعت توریسم و بازار سه قطب توسعه فریدونکنار محسوب می‌شوند.
این مسئول با اشاره به وجود 9 کیلومتر ساحل بکر و آزاد در فریدونکنار خواستار برنامه‌ریزی و حمایت همه‌جانبه برای توسعه صنعت گردشگری و توریسم در این شهرستان ساحلی و بندری شد و بیان کرد: این شهرستان دارای عرض جغرافیای کوچکی است اما روند توسعه خوبی را در این روزها در پیش گرفته است.
ابراهیمی از حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: نشست‌های تخصصی با سرمایه‌گذارانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، فرانسه و چین داشتیم که طرح‌های متعددی در این زمینه ارائه شد و روند توسعه همکاری در کارگروه اشتغال در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه فریدونکنار از داشتن نقاط صنعتی محروم است، افزود: وجود زیستگاه‌های طبیعی پرندگان مهاجر و نیز کشت اراضی برنج باعث شد که سرمایه‌گذاری صنعتی در این شهرستان انجام نشود.
فرماندار فریدونکنار با اعلام اینکه میزان ماندگار مسافر در این شهرستان تنها دو ساعت است، تصریح کرد: برای افزایش ماندگاری مسافر در این شهرستان برنامه مناسبی در دستور کار است و یکی از برنامه‌های جدی ما افزایش زمان حضور مسافر در این شهر است.
این مسئول با اشاره به اینکه فریدونکنار برنج بیش از یک‌میلیون ایرانی را تامین می‌کند، ادامه داد: زمین‌های زراعی این شهرستان از املاح مناسب برای تولید برنج مرغوب برخوردار هستند و همین موضوع باعث شد که این شهرستان به‌عنوان پایتخت برنج ایران معرفی شود.
ابراهیمی خواستار مدرنیزه شدن و تقویت صنعت کشاورزی در شالیزارهای این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای رونق کشاورزی استان دارد که لازم است همه برای تحقق اهداف ترسیمی در این راستا با جدیت گام بردارند.
وی از استقرار تعدادی از ادارات در هشت ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: طی برنامه انجام‌شده در ماه‌های آینده همه ادارات در این شهرستان مستقر می‌شوند تا مردم خدمات دولت را بیش از پیش احساس کنند.
فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه ارتقای همه‌جانبه این شهرستان در برنامه کاری فرمانداری است، خاطرنشان کرد: با استقرار ادارات در این شهرستان دیگر نیاز به حضور مردم برای رسیدگی به کارهای اولیه در مرکز استان نخواهیم بود.
این مسئول در پایان با اشاره به اینکه با جدیت پیگیر تحقق منطقه آزاد در این شهرستان هستیم، گفت: فریدونکنار محوری‌ترین ظرفیت‌های رشد اقتصادی فرهنگی و اجتماعی را دارا بوده و با وجود بندری که نزدیک‌ترین راه به پایتخت را دارا است ایجاد منطقه آزاد تجاری در این شهرستان می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان نیز ایفا کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار