مدیرکل آموزش و پروش مازندران ظهر شنبه در مراسم رونمایی از برنامه توسعه سنتمانی بابیان اینکه، فرق نظام آموزشی با سایر سازمانها این است که توسعه جامعه منوط به مقاومت در سایر نظامهاست و گر نظام آموزشی توسعهیافتهای داشته باشیم جامعه توسعهیافتهای نیز خواهیم داشت.
سید علی قاسمی افزود: اهداف سازمانی اگر درست تعریف شود، برنامهریزیها درست انجام میشود و برنامههای اجرایی پنجم توسعه برای تحقق اهداف کلان نظام کشور ترسیمشده است و باید با انتخاب روشها و با برنامهریزی درست تدوینشده، برنامهای شایسته را تعریف کنیم.
قاسمی مهمترین هدف دولت تدبیر و امید را برنامهریزی ذکر کرد و افزود:برنامههای پنجم توسعه برای سال تحصیلی ۹۴ با تشکیل کارگروه تخصصی و تشکیل جلسات متعدد برای سال تحصیلی ۹۴_۹۵ اجرا میشود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه با تحقق اهداف را بهتر و شایستهتر انجام میدهیم، گفت: برای حل مسائل در بحث آموزش تلاش خواهیم کرد.
تدوین برنامه ششم توسعه آموزشی
در ادامه قاسمی با ذکر اینکه اکنون در انتهای برنامه پنجم توسعه قرار داریم گفت: جزییات برنامه ششم را در دست تدوین داریم و آنچه بهعنوان هدف اصلی و کلیدی است شاخصهای ارزیابی نظارت برنامه است و باید با نگاه به سند تحول بنیادی این مهم تحقق مییابد.
در این مراسم ربیع فلاح استاندار مازندران و رئیس شورای آموزشوپرورش مازندران نیز با گرامیداشت هفته دولت گفت: شما معلمان باید افتخار داشته باشید که شهیدان دولت هر دو از معلمان بودند.
ربیع فلاح گفت: اگر صلاح است توسعهای اتفاق بیفتد، توسعه همهجانبه از منظر آموزشوپرورش شروع میشود و تداوم در سطوح بالا پیدا میکند و در ارزیابی برنامهها، امسال سال پایانی در برنامه ۵ ساله است و اگر فعالیتی در نظام اجرایی باشد همزمان باید بازخورد اجرایی داشته باشد.
قنبری معاون پژوهشی آموزشوپرورش مازندران نیز بابیان اینکه در خصوص تفاهمنامهها ۲۲ کتاب تدوینشده است، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید، پوشش تحصیلی است و در استان، ۲۸ مدرسه با زیر سه دانشآموز و حتی مدرسهای با یک دانشآموز و یک معلم داریم که در مناطق محروم دایر هستند.
قنبری گفت: ازنظر تعداد همکاران، بلده با ۹۷ کارکنان کوچکترین, ازنظر تعداد همکاران بابل با پنج هزار و ۶۴ نفر بیشترین همکار را دارد.
وی گفت: بهنمیر با ۹۲ درصد، بالاترین میانگین سواد را در بین فرهنگیان به خود اختصاص داده است و جوانترین معلمین در کجور با ۸۲ درصد و بلده با ۹۴ درصد بالاترین آمار در استان به خود اختصاص دادهاند و در بندپی شرقی، بندپی غربی و بلده معلمین زیر یک سال سابقهدارند.