مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور گفت: دولت بنا بر افزایش ظرفیت بنگاه های اقتصادی را دارد و کارگر اخراجی نیز نباید در کشور داشته باشیم.
کد خبر: ۳۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 27 May 2015
به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی سهمانی ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از کارگران و بازنشستگان مازندران در حسینیه عاشقان ساری با اشاره به اینکه جایگاه مازندران در کشور ویژه و ممتاز است، اظهارداشت: بانک توسعه تعاون در خدمت توسعه واحدهای تولیدی و اقتصادی استان است که در آینده نزدیک شاهد رشد این واحد‌ها در استان و کشور باشیم.

وی با بیان اینکه از جمعیت سه میلیونی استان حدود ۷۰۰ هزار نفر در حوزه کارگری مشغول به فعالیت هستند، افزود: سهم این افراد در رشد اقتصاد، صنعت و کشاورزی بسیار بارز و چشمگیر است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اعلام اینکه دولت برای خروج از رکود در کشور ماموریت‌هایی در صحنه بین المللی و داخلی دارد، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید ماموریت بسیار خود را در حوزه اقتصاد مطرح کرده است و تلاش در رونق بخش‌های صنعتی، تولیدی و کارگری دارد.

سهمانی با اشاره به اینکه دولت خود را مسئول حفظ و صیانت حقوق کارگران می‌داند، اذعان داشت: در چهارچوب این سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها رفع وابستگی به بیگانگان و حمایت از تولید داخلی و بومی از دیگر برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

وی با اعلام اینکه با ارزش گذاشتن به کار تولیدی و کارآفرینی شاهد افزایش ظرفیت در واحدهای تولیدی خواهیم بود، گفت: بانک‌ها برای حمایت از تولید و کارآفرینی و تامین مالی سرمایه در گردش اقدامات خوبی انجام داده‌اند و ۶۰ درصد منابع داخلی بانک‌ها و منابعی که دولت به بانک‌ها اختصاص داده در راستای توانمندسازی و افزایش ظرفیت بنگاه‌ها و تامین سرمایه در گردش بوده است.

سهمانی با اشاره به اینکه طبق آمار بانک مرکزی تا پایان بهمن سال گذشته ۵۹. ۹ دهم منابع بانک‌ها در ارائه تسهیلات سرمایه در گردش بوده است، افزود: در سال جاری این سیاست با قوت خود ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر دولت موافق طرح‌های جدید نیست، اظهارداشت: دولت بنا بر افزایش ظرفیت بنگاههای اقتصادی را دارد و کارگر اخراجی نیز نباید در کشور داشته باشیم.

سهمانی با بیان اینکه باید چراغ اقتصاد کشور را روشن نگه داریم، گفت: در سال گذشته حدود ۳۴۰ درصد منابع بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار