فرماندار فریدونکنار با تاکید بر مدیریت بهینه در مصرف آب شرب، گفت: متاسفانه اکنون ۷۰ درصد منابع آبی کشاورزی فریدونکنار هدر می‌رود.
کد خبر: ۳۵۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 14 January 2017
حسین منفردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در فریدونکنار با اشاره به اینکه این شهرستان به‌عنوان پایتخت تولید برنج در کشور مطرح است، اظهار داشت: فریدونکنار دارای برنج باکیفیت و عالی بوده و به‌همین دلیل فرمانداری توسعه بخش کشاورزی را در اولویت قرار داده است.
 
وی مشکلات آینده کشور را بحث آب دانست و افزود: بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان اعتقاد بر این دارند که حدود 70 درصد آب‌های کشاورزی این شهرستان به هدرمی رود و به درستی استفاده نمی‌شود.
 
منفردی با بیان اینکه عمده بودجه شهرستان به حوزه کشاورزی تخصیص داده شده است، تصریح کرد: معضل هدر رفتن آبهای کشاورزی با پیگیری یکپارچه‌سازی مزارع و تجهیز و نوسازی کشاورزی در این شهرستان انجام خواهد شد.
 
وی بیان کرد: در سال 95 مبلغی معادل 22 میلیارد ریال به امر کشاورزی اختصاص داده که حدود 300 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت این طرح قرار گرفته و در حال اجرا است.
 
منفرد با بیان اینکه فرآیند کشت برنج را باید از سنتی به مدرن تبدیل کرد، ادامه داد: تعدادی از کشاورزان این شهرستان را برای خرید ادوات پیشرفته کشاورزی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات به مبلغ 22 میلیارد ریال معرفی کردیم که کشاورزان موفق شدند تاکنون 13 میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کنند و مابقی نیز در حال پیگیری است.
 
منفردی اظهار امیدواری کرد: با خرید ادوات پیشرفته کشاورزی خدماتی که دولت به این شهرستان می‌دهد شاهد شکوفایی در بخش کشاورزی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار