معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران:
سرلوحه كار استان در حوزه دريا در سال جاري، خدمت به مردم و برخورد با خلق خوش و احسن است و امسال، آموزش مهمانان و گردشگران در محور برنامه هاي استان در اين بخش قرار دارد كه ساز و كارهاي آن با ...
کد خبر: ۲۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 23 April 2015
92 طرح ساماندهي درياي استان از اول خرداد آغاز مي شود.

به گزارش تابناک عليرضا يونسي رستمي در جلسه ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان كه با حضور مجريان اين طرح ها برگزار شد، از آغاز طرح هاي درياي استان در آغاز خرداد ماه خبر داد و بيان داشت: 29 و 30 ارديبهشت مانور آمادگي در اين راستا برگزار خواهد شد و تمامي طرح ها بايد در روز 28 ارديبهشت ماه به منظور پذيرايي از ميهمانان و گردشگران كاملا آماده باشند و تيم هاي بازرسي استاني از روند آمادگي طرح ها بازديد خواهند نمود.

رييس ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان، خاطر نشان ساخت: امسال نيز بر اساس فتواي رهبر معظم انقلاب، طرح هاي درياي استان با رعايت شعائر ديني و مذهبي، در ماه مبارك رمضان داير خواهد بود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اين كه جان مردم و حفظ و صيانت از آن، آسايش، آرامش و امنيت گردشگران براي ما مهم تر از همه چيز است، عنوان كرد: در صورت بروز هرگونه تخلف از سوي مجريان طرح ها، طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد و در خصوص منافع مردم با احدي تعارف نداريم.

وي با بيان اين كه تلاش همگان بايد وحدت، همدلي و هم افزايي در جهت تامين آسايش و امنيت مردم و رونق و تقويت فضاي كسب و كار در استان باشد، افزود: سرلوحه كار استان در حوزه دريا در سال جاري، خدمت به مردم و برخورد با خلق خوش و احسن است و امسال، آموزش مهمانان و گردشگران در محور برنامه هاي استان در اين بخش قرار دارد كه ساز و كارهاي آن با هماهنگي و همكاري برخي دستگاه هاي مسوول مشخص خواهد شد.

يونسي، گفت: كاهش 52 درصدي غريق در سال 93 در قياس با 10 سال گذشته، تنها در سايه آموزش، پيشگيري، توجيه و ارايه كامل خدمات در دريا صورت گرفت كه بايد با جديت تداوم يابد تا غريقي در دريا نداشته باشيم.

وي با اعلام اين كه همه مولفه هاي رواني براي استفاده كنندگان از دريا و سواحل، بايد فراهم شود و هيچ عذري در اين خصوص پذيرفته نخواهد شد، ياد آور شد: نظارت كامل و همه جانبه بر روند و نحوه ارايه خدمات از سوي مديران طرح ها صورت گيرد و استانداري با جديت از انجام مطلوب خدمات بازرسي خواهد نمود.

يونسي، بر تقويت طرح هاي درآمد زا و استفاده مسافران از جاذبه هاي گردشگري پيرامون سواحل به ويژه در روستاها تاكيد كرد و اظهار داشت: بازارچه هاي سنتي با استفاده از ظرفيت مردم، مسوولين و اصناف در كنار طرح هاي دريا راه اندازي شود و استان نيز با هدف رونق بازار و تقويت سطح معيشت مردم، در پيِ راه اندازي بازارچه هاي ساحلي است.

رييس ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان، عنوان كرد: از تاكيدات استاندار مازندران، فعال نمودن اقتصاد درياست كه از جمله طرح هاي مطرح و سود آور با توجيه اقتصادي در اين حوزه، پرورش آبزيان و ماهي در قفس است كه مي تواند دنبال شود.

وي، حفظ محيط زيست را از الزامات طرح ها بر شمرد و افزود: بايد نحوه استفاده مردم از طرح هاي دريا و ميزان رضايت مندي آنان از اين طرح ها به صورت ماهانه  ارزيابي گردد و مديران طرح ها، آمار دقيقي از تعداد مراجعه كنندگان به سواحل ارايه نمايند.
يونسي، با تاكيد بر اين كه اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، دوره هاي آموزشي مورد نياز را براي مديران طرح هاي دريا برگزار نمايد، ابراز داشت: از سيستم هاي ارسال پيامك نيز مي توان در جهت راهنمايي مردم و بهره گيري مطلوب آنان از دريا استفاده كرد و مديران طرح ها بايد در جهت جلب رضايت مندي مردم، اطلاعات تماس خود و جانشين خود را در اختيار مردم قرار دهند.

معاون استاندار، در ادامه از واگذاري طرح هاي جديد دريا بر اساس نياز سنجي و ضوابط قانوني در سواحل استان خبر داد.

رييس ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان، در بخش ديگري از سخنان خود عملكرد استان در اين طرح ها را طي سال 93 مطلوب ارزيابي نمود و خاطر نشان ساخت: بخش اعظم برنامه هاي پيش بيني شده سال 93 در حوزه دريا به اجرا در آمده است و وزارت كشور در ارزيابي خود، مازندران را در شمار بهترين استان ها در اين راستا عنوان نموده است.

يونسي، با بيان اين كه بر اساس پيگيري هاي به عمل آمده 6 ميليارد تومان اعتبار به طرح هاي درياي استان در سال 93 تعلق گرفت، افزود: 2 ميليارد تومان از اين رقم به دست اندركاران طرح ها و 4 ميليارد تومان ديگر بين 8 شهر ساحلي تقسيم گرديد تا صرف زيبا سازي سواحل اين شهرها شود.

وي با اشاره به اين كه در ارزيابي هاي صورت گرفته از استفاده كنندگان دريا، مردم رضايت مندي خود از طرح هاي درياي استان در سال 93 نسبت به ديگر سال ها ابراز نموده اند، گفت: در سال گذشته جمعيت بيشتري از طرح هاي درياي استان نسبت به سال هاي گذشته استفاده كرده اند كه خود نشانگر رضايت مندي آنان است.

معاون استاندار مازندران، با اعلام اين كه طي سال 93 در مقايسه با 10 سال گذشته، به ميزان 52 درصد، آمار غريق در درياي استان كاهش يافته است، بيان داشت: اين اطلاعات با كار كار شناسي و در تطبيق با آمار پزشكي قانوني به دست آمده است و اين در حالي است كه در همه اين سال هاي گذشته شاهد افزايش ميزان غريق در سواحل استان بوده ايم.

در اين جلسه كه برخي مديران ستادي استانداري و دستگاه هاي اجرايي و مديران طرح هاي ساماندهي دريا حضور داشتند، هر يك از اعضاء به بيان گزارش كار و ارايه نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار