افزايش 100 درصدي کشفیات مواد مخدر در استان؛
بر اساس كار كارشناسي، 30 محله آلوده در استان شناسايي و اولويت بندي گرديد و سال 93 بهسازي و پاك سازي همه اين محلات در دستور كار شورا قرار گرفت، به گونه يي كه امروز بر اساس استانداردهاي نيروي انتظامي، هيچ محله آلوده اي در مازندران وجود ندارد.
کد خبر: ۲۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳ 20 April 2015
عليرضا يونسي رستمي، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در نخستين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در سال 94، با اشاره به اين كه بسياري از آسيب هاي اجتماعي از وجود محلات آلوده ناشي مي شوند، بيان داشت: بر اساس كار كارشناسي، 30 محله آلوده در استان شناسايي و اولويت بندي گرديد و سال 93 بهسازي و پاك سازي همه اين محلات در دستور كار شورا قرار گرفت، به گونه يي كه امروز بر اساس استانداردهاي نيروي انتظامي، هيچ محله آلوده اي در مازندران وجود ندارد.

جانشين رييس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، با بيان اين كه در سال 94، اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر و اعتياد در سرلوحه برنامه ها قرار دارد، افزود: بايد از ظرفيت تك تك شهروندان و تعامل آنان با مسوولين امر مبارزه بيشترين بهره را برد.

وي با اشاره به اين كه بايد نگرش به مقوله اعتياد متحول شود و نگاه فرهنگي به اين پديده اجتماعي، جانشين جهت گيري هاي جرم محور در اين راستا گردد، عنوان كرد: اعتياد يك بيماري است و پس از بهبود فرد معتاد، جامعه بايد اقدام او را با ارزش تلقي نموده و دوباره او را به خود بپذيرد.

يونسي با بيان اين كه بايد نهادهاي فرهنگي، ائمه جمعه و جماعات، علماء و روحانيون نيز براي درمان روح و روان جامعه به صورت جدي تر به اين مبارزه بپيوندند، اذعان داشت: آنگاه مردم با آگاهي از موضوع مبارزه با آسيب هاي اجتماعي خود پرچمدار مبارزه با آن ها مي شوند.

وي با اشاره به اين كه بايد با ايجاد مكان هاي مراقبتي، معتادان به صورت مستمر مورد نظارت، مراقبت و درمان قرار گيرند، ياد آور شد: اشتغال بهبود يافتگان از اعتياد از جمله دغدغه هاي مهم اين حوزه است كه بايد چاره انديشي شود.

معاون استاندار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود  513 مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان، گفت: 37 هزار نفر معتاد در این مراکز پذیرش و درمان شدند.

وی با اعلام اینکه 8 نفر در سال 93 بر اثر مصرف سوء مواد مخدر در مازندران فوت کردند، افزود: مازندران در رده‌های پایانی فوتی‌های مصرف کنندگان مواد مخدر کشور قرار دارد.

جانشين رييس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به افزايش 100 درصدي میزان کشفیات مواد مخدر در سال 93 در استان، خاطر نشان ساخت: این مهم مرهون تلاش همه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و فرهنگی اجتماعی استان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار