مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آغاز اجرای طرح شهاب در مدارس ابتدایی ساری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 16 January 2016

به گزارش تانباک مازندران، سید علی قاسمی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان این اداره کل و بنیاد ملی نخبگان مازندران، تمامی دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی ناحیه یک و دو مرکز استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند. 

وی در پاسخ به اینکه این طرح چرا تنها در ساری در حال اجرا است، گفت:این بستگی به تصمیم وزارت متبوع داشته و در صورت موفقیت هر ساله یک منطقه به طرح مذکور اضافه می شود.


مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان کرد:سال گذشته تنها ناحیه یک ساری در این استان مشمول طرح فوق بود.


او ابراز امیدواری کرد که در سال آینده علاوه بر افزایش اعتبار مورد نیاز، طرح شهاب در مناطق کم برخوردار و مناطق محروم شرق و غرب استان مازندران به اجرا در آید. 

قاسمی با اشاره به اجرای طرح شهاب در بیش از 10 استان کشور، یاد آور شد:این طرح به کمک اداره کل آموزش و پرورش استان و با همیاری معلمان و مربیان در مدارس به صورت نامحسوس به اجرا در آمده است. 


وی اضافه کرد: بر اساس طرح مذکور دانش‎آموزان و اولیای آنان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و گزارش تحلیلی آماری دقیقی از طرف مدرسه به اداره آموزش و پرورش شهرستان ارسال و همه مستندات در پرونده سوابق تحصیلی فرد به صورت منظم بایگانی و نگه داری می شود.


او شناسایی و هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی مستعدان از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه با سازوکار مناسب برای افزایش هویت دینی و ملی دانش آموزان و احساس مسئولیت نسبت به ایفای نقش سازنده در کشور را مهم ترین هدف از اجرای طرح شهاب عنوان کرد.


طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) که مهم ترین طرح شناسایی مستعدان در عرصه آموزش عمومی است، در سال 1386به تصویب هیات امنای بنیاد ملی نخبگان کشور در امد.


نخستین مرحله طرح در سال تحصیلی 92-1391 به صورت آزمایشی در هفت استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمانشاه و هرمزگان، برای 39هزار و 384 دانش‎آموز در ‎پایه چهارم و پنجم ابتدایی، دوم و سوم راهنمایی و اول، دوم و سوم متوسطه و —دومین مرحله طرح نیز در سال تحصیلی 94- 1393 با انتخاب دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی تمامی استان‎های کشور (یک منطقه از هر استان) اجرا ش

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار