به گزارش تابناک مازندران، بهنقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، کامران علیپور در جلسه با مدیران شرکتکننده در نمایشگاههای food city روسیه, اظهار داشت: رسالت شرکت شهرکهای صنعتی و صنایع کوچک در مقولههای حمایتی نظیر آموزشهای مهارتی، اجرای تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاهها و برگزاری نشستهای مشاوره ای در جهت ترسیم کمی و کیفی صنایع کوچک و متوسط و صادرات است.
وی افزود: بازار روسیه بهدلیل مصرف بالای مواد غذایی برای کشور و بهویژه واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران حائز اهمیت است.
علیپور بیان داشت: ارزش صادراتی مواد غذایی در روسیه حدود 22 میلیارد دلار بوده که با برنامهریزی دقیق و منسجم واحدهای تولیدی و صنعتی و بازاریابی مناسب، در مرحله نخست میتوان 5 میلیارد دلار به کالاهای ایرانی اختصاص پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 500 غرفه در نمایشگاه food city شهر مسکو برای صنایع ایران تدارک دیده شده است.
نماینده شرکت بازرگانی زال، مجری نمایشگاه روسیه در این دیدار گفت: فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردها و توانمندیهای واحدهای تولیـدی و صنعتی مازندران در روسیه بوده تا با بازاریابی مناسب، به ارائه محصولات در بخش صادرات بیندیشند.
وی گفت: با توجه به تنشهای بوجود آمده در روابط اقتصادی بین روسیه و ترکیه و بالا رفتن تعرفههای گمرکی در روزهای اخیر، مسئولان روسیه علاقمند هستند تا نیازهای بازار مصرف داخلی خود را از ایران تأمین کنند.
انتهای پیام/
تسنیم