استاندار مازندران از اختصاص اعتبارات ویژه صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه گلخانه‌ها در استان خبرداد.
کد خبر: ۱۲۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 11 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح امروز در جلسه تخصصی بررسی وضعیت گل و گیاه استان در استانداری مازندران با اشاره به استاندارد بودن فقط 35 درصد گلخانه های استان خواستار ارتقاء فنی و مهندسی گلخانه ها در مقابل تغییرات آب و هوایی و كاهش آسیب پذیری شد و بر ارتقاء و افزایش بهره وری در زمینه پرورش و تولید گل و گیاهان زینتی تاكید كرد.
فلاح هدایت و حمایت سرمایه گذاری در این بخش را ضروری خواند و گفت : كمیته فنی گل و گیاه استان در اسرع وقت تشكیل و مشكلات این حوزه بررسی و راهكار لازم ارائه گردد .
وی مازندران را قطب تولید گل و گیاه كشور خواند و تاكید كرد : احداث و تكمیل بازارچه های گل و گیاه آمل ، قائمشهر و چالوس به طور جدی دنبال شود و ارتقاء فنی و مهندسی گلخانه های مازندران در اولویت قرار گیرد .
استاندار مازندران بر تولید گل و گیاه صادرات محور تاكید كرد و گفت : اتحادیه گل و گیاه برای تولید صادرات محور و بالابردن كیفیت تولیدات برنامه ریزی كند و در سفر هیئت های اقتصادی كه به خارج كشور اعزام می شوند حتما از حوزه گل و گیاه هم تولیدكنندگان حضور داشته باشند.
وی به فعالیت 10 هزار نفر در مازندران در زمینه تولید گل و گیاه اشاره كرد و گفت : قابلیتها و ظرفیت های مازندران آنقدر گسترده است كه می توان زمینه اشتغال بسیاری از فارغ التحصیلان كشاورزی را در این حوزه فراهم كرد .
فلاح با اشاره به دستور ریاست جمهوری برای توجه ویژه صندوق توسعه ملی به ایجاد و توسعه گلخانه ها در مازندران گفت : با عنایت ریاست جمهوری اعتبارات بسیارخوبی برای ایجاد و توسعه گلخانه های مناسب و استاندارد در مازندران اختصاص خواهد یافت و تولیدكنندگان تلاش كنند تا از این تسهیلات و ظرفیت جدید حداكثر بهره را ببرند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار