غارت جنگل های مازندران ادامه دارد

کد خبر: ۱۱۷۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴ 08 June 2024

سر بریدن و خنجرهای پیاپی بر قلب جنگلهای هیرکانی از غرب تا شرق مازندران در ماه های اخیر به یک جریان خطرناکی تبدیل شد که گویی قطع درختان چند میلیون ساله تمامی ندارد و به یک سریال شوم دنباله دار تبدیل شد.

‌به گزارش خبرنگار ایرنا، در ماه های اخیر خبرهای ناگواری از قطع درختان جنگلهای هیرکانی به گوش می رسد که دل هر دوستدار طبیعت و شهروند فهیم را به درد می آورد و هنوز زخم وارده بر جنگل های هیرکانی در پی قطع درختان در منطقه گردشگری الیمالات واقع در مسیر جاده چمستان - نور در غرب مازندران، هیرکانی تراشی در بابل برای تهیه دسته کلنگ، قطع این درختان در بزجفت قائم شهر برای تعریض جاده التیام نیافته بود که خبر شوک آور قطع چند اصله درخت هیرکانی این بار در گلیران موجی از گلایه را در بین شهروندان به بار آورد.

این زخم ها که از سوی سوداگران چوب و اراضی در جنگلهای هیرکانی ایجاد می شود در ماه های اخیر در یک اقدامی فراگیر به بسیاری از شهرهای مازندران سرایت کرد.

قاچاق چیان چوب که انتظار دارند بدون هیچ مقاومتی از سوی ماموران منابع طبیعی به غارت و تخریب جنگلها بپردازد در یک بدعت خطرناک زندگی شخصی این ماموران وظیفه شناس را زیر شلیک نادانی خود قرار دادند.

۱۷ فروردین ماه امسال منزل ۲ مامور منابع طبیعی آمل با ۱۰ گلوله مورد هدف قرار گرفت و بخش های از این منازل آسیب جدی دیدند. این تجاوزها در شهرهای دیگر مازندران هم به شکل های مختلف اعم از حمله به باغ مرکبات ماموران منابع طبیعی و تهدید آنها رقم خورد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار