علت کمبود کمباین در مزارع گندم مازندران چیست؟

کمباین‌های مازندران در گلستان هستند و مزارع طلایی شرق مازندران درحال سیاه شدن است.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳ 03 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، خشکسالی فصل زراعی گذشته موجب شد بسیاری از کشاورزان شرق مازندران با تغییر کشت شالیکاری به گندم کاری رو آوردند و به علت شرایط آب و هوایی در فصل زراعی جاری ضمن افزایش سطح کشت ، موجب افزایش تولید شده است و اینک با فرارسیدن زمان برداشت به علت نداشتن کمباین خوشه‌های طلایی گندم در حال سیاه شدن است که بر کیفیت و مرغوبیت کاه و گندم کاسته می‌شود.

 

علت کمبود کمباین در مزارع گندم مازندران چیست؟  

سوال ما از دست‌اندرکاران کشاورزی این است که؛ کمباین‌های مازندران در گلستان چه می‌کنند؟

زیرا می‌گویند چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است.

مع‌الاسف تا زمانی‌که کشاورزان در انتطار این مسئولان بدعهد باشند بطور حتم همواره از این بی‌برنامگی متولیان کشاورزی باید بسوزند و بسازند.

امسال در فصل کشت چالش کمبود بذر ، کود رو داشتیم ، در زمان داشت مزارع گندم دچار انواع آفات می‌شود و کسی پاسخگو نیست و ...

برادران جهاد کشاورزی بی‌تعارف عرض می‌شود از داخل آن ساختمان‌های عریض و طویل خارج شوید و به مشکل کشاورزان برسید. فرقی ندارد فصل گندم در مزارع گندم ، زمان کشت شالی در مزارع شالیزاری ، فصل مرکبات در باغات مرکبات و ایضا کلزا ، محصولات جالیزی ، حبوبات ، هلو و شلیل ، توت فرنگی ، کیوی ، گل و گیاه و ... یعنی مازندران آنقدر تنوع محصولات دارد که میز و صندلی شما به جای قرار گرفتن در ساختمان‌های گرم و خنک در این مزارع باشد و مثل کشاورزان شما هم بر اثر سرما و گرما سیاه سو خته بشوید نه اینکه دست های شما به مانند پزشکان لطیف باشد.

اگر همراه و همگام با کشاورز باشید محور توسعه  کشاورزی وجود دارد و موجب جهش تولید خواهد شد و به منویات قائد اعظم حضرت آقا مقام معظم رهبری پابنده بوده و عمل خواهید کرد وگرنه باید به حال کشاورز گریست./ قربان نوروزی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار