بیمه خبرنگاران روی میز اداره‌کل ارشاد مازندران

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در رابطه با بیمه خبرنگاران رسانه‌های گروهی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳ 03 June 2024

به گزارش تابناک مازندران، در این اطلاعیه آمده است: اداره‌کل ارشاد مازندران در نظر دارد ضمن پایش و بررسی پرونده بیمه فعالان حوزه رسانه استان، نسبت به رفع مشکلات احتمالی بیمه شدگان و کسانی که تاکنون موفق به انجام بیمه خود نشده‌اند، اقدام کند.

 

بیمه خبرنگاران روی میز اداره‌کل ارشاد مازندران  

متولی رسانه‌های مازندران خاطرنشان کرد: چنانچه هر یک از خبرنگاران در خصوص بیمه تامین اجتماعی با مشکلاتی مواجه هستند، حداکثر تا پایان خردادماه سالجاری ضمن مراجعه به این اداره‌کل و طرح مشکل با رئیس گروه رسانه و مطبوعات، نسبت به تکمیل و یا رفع نقص پرونده خود اقدام کنند.

گروه رسانه و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: بیمه فعالان رسانه از ۳ طریق مدیرمسئول رسانه بعنوان کارفرما، صندوق هنر و بیمه اختیاری انجام می‌شود.

در روش اول؛ بیمه خبرنگار، روزنامه‌نگار و عکاس از طریق مدیرمسئول رسانه که صاحب امتیاز نشریه به عنوان کارفرما محسوب می‌شود، صورت می‌پذیرد.

در روش دوم نیز که بیمه حرف و مشاغل آزاد صندوق هنر است، بیمه نویسنده، خبرنگار، روزنامه‌نگار و عکاس از طریق سامانه جامع رسانه‌ها با داشتن شرایط لازم مندرج در سامانه امکان‌پذیر است بطوریکه از طریق ثبت نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور و معرفی به صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان که به اختصار صندوق هنر نامیده می شود، انجام می شود.

در روش سوم نیز بیمه اختیاری فعالان رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مناسب برای مدیران مسئول و شاغلان و فعالان در رسانه که خبرنگار نیستند و نتوانسته اند از دو طریق اول بیمه شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار