بررسی مشکلات مردم نکا در بازدید میدانی رئیس کل دادگستری مازندران

کد خبر: ۱۱۶۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴ 01 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، مشکلات مردم شهرستان نکا در بازدید میدانی رئیس کل دادگستری مازندران بررسی شد


با توجه به درخواست های متعدد مردم، مناطقی از شهرستان نکا که با اعتراضاتی مواجه بوده و نیاز بوده مورد بازرسی قرار گیرد با حضور رئیس کل دادگستری مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط مورد بازدید میدانی قرار گرفت و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دکتر عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در ابتدا، مشکل پل ورودی شهر نکا، بعد از شهرک شهید عباسپور را مورد بازدید میدانی قرار داد و گفت: به دلیل عدم نصب علائم هشدار دهنده، نواقص فنی و نیمه کاره بودن پروژه، تردد خودروها در این پل بسیار خطرآفرین بوده و موجب بروز حوادث متعدد و فوت چندین نفر شده است.
رئیس کل دادگستری مازندران با طرح این سوال که چرا مسئولین وقت و پیمانکاران بدون اقدامات کارشناسی و در نظر گرفتن مسائل فنی نسبت به احداث پل اقدام کرده اند؟، افزود: این مساله نقض آشکار حقوق شهروندی است و مسئولین دستگاه های اجرایی استان و شهردار منطقه باید در راستای رفع مشکل و پیگیری موضوع اقدام کنند تا از بروز تصادفات و رخداد حوادث برای مردم پیشگیری شود.
پوریانی تاکید کرد: دراین خصوص دادستان محترم مرکز استان و مدیران قضایی شهرستان قطعاً پیگیری حل مساله خواهند بود.
رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه از وضعیت رودخانه نکارود نیز بازدید کرد.
پوریانی اظهار کرد: با توجه به خواسته مردم در خصوص تعیین بستر و حریم رودخانه نکا، بازدید میدانی از این رودخانه نیز انجام شد و با حضور مردم منطقه و مسئولین، مشکلات و اعتراضات مردمی نسبت به اخذ سند مالکیت اراضی واقع در مجاورت رودخانه نکارود مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای حفظ حقوق شهروندی دادگستری مازندران با بیان اینکه حریم و بستر رودخانه نکارود باید به شکل دقیق مشخص شود، تصریح کرد: هیچ فردی طبق قانون اجازه ساخت و ساز در حریم رودخانه را ندارد که در این راستا قطعاً جلساتی برگزار شده و موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا حقی از هیچ فردی ضایع نشود.
در خصوص مشکل رودخانه نکارود، شرکت آب منطقه ای مدعی بود که زمین های منطقه، طبق نقشه ثبتی جزء بستر رودخانه بوده و در مالکیت دولت است و در مقابل مردم نیز بدلیل متصرف بودن، ادعای مالکیت داشتند که رئیس کل دادگستری مازندران پس از بازدید از منطقه و شنیدن سخنان دو طرف، دستور داد نقشه بستر رودخانه مجدداً مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات دقیق در این خصوص اتخاذ شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، معاونین قضایی دادگستری استان، رئیس حوزه قضایی نکا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و مسئولین انتظامی شهرستان در این بازدید رئیس کل دادگستری مازندران را همراهی کردند.
رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه در نیروگاه شهید سلیمی شهرستان نکا نیز حضور یافت و موارد مطرح شده در خصوص مشکل آلودگی های ناشی از مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه را مورد بررسی قرار داد.
پوریانی خاطرنشان کرد: سوخت مصرفی نیروگاه موجب آلودگی های زیست محیطی و خسارت به زمین های کشاورزی و مرکبات شده که در این راستا پرونده های متعددی در دادگستری نکا مطرح و در حال رسیدگی است.
رئیس کل دادگستری مازندران استفاده از سوخت گاز را یکی از راهکارهای قابل توجه در راستای کاهش میزان آلودگی های ناشی از فعالیت نیروگاه نکا عنوان کرد و افزود: ان شاء الله مدیران دولت به این مساله ورود کنند تا مشکل مردم استان مازندران قدری مرتفع شود و شاهد آثار تخریبی ناشی از مصرف سوخت مازوت در استان مازندران نباشیم.
پوریانی خاطرنشان کرد: در کنار مدیران دستگاه دستگاه های اجرایی هستیم تا موانع پیش روی آنها برطرف شود؛ البته هر دستگاهی باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و قطعاً دستگاه قضایی استان در این خصوص مطالبه گر خواهد بود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار